söndag, augusti 30, 2009

Svininfluensan-svinigt värre...!!!

Har ni läst tidningen idag (vk) förra veckan skulle alla gravida få vacination, nu vet dom inte hur det blir eftersom att ingen vet riskerna för barnet i magen... Alltså förra veckan var jag lite pist över att jag inte skulle hinna få sprutan före bebben kommer, men idag känns det som om det är bättre att inte ta sprutan, då dom inte vet hur den påverkar fostret/bebis.... det är störst risk, skada om man är i slutskedet på en graviditet.. alltså det ä ju jag nu.. så det blir att hålla sig hemma, synd bara att Magnus jobbar runtikring hela sverige och denna influensa är luftburen, alltså om man inte blir smittad själv så kan man ha den på sig och smitta andra!!! not nice.. =/ bebisar får inget vacin under 6 månaders ålder, så det blir till att amma!!!! Är inte avis på dom som får vara gravida hela hösten och våren, fy vilken oro! Gillar inte alla dessa sjukdommar och kommer att hålla mig borta från alla stora ställen, försöka iaf!

Rätta mig om jag skrivit någe fel.... =)

Godnatt!

2 kommentarer:

Ullis sa...

Jag förstår din oro. Måste själv läsa mer från våran infosida på jobbet om svininfluensan. Kännaer att jag inte har full koll ännu om detta. Ex: Hur mycket vaccinet hjälper eller så och hur det är för barn att ta det. Ja, ja. Skall abeta på em så då får jag läsa på vår infosida för sjukvårdspersonal.
Ha det så gott. Kram

Anonym sa...

Hej syster! förstår din oro! Hör så mycket fram och tillbaka! Men var bara lugn! Kram!/reggan