söndag, augusti 16, 2009

bröllopet

Vi var på bröllop igår... Jättetrevligt, man tänkte tillbaka på sin alldeles egna stora dag! Vilken dag det var... är man på sämre humör får man väl oftare tänka tillbaka på just den dagen, så kanske man uppskattar det man har då allt känns förjävligt! Magnus var så fin igår... blev lite på kanelen så jag o han knallade ner till sjön och satt och småpratde om allt i en timma, det var riktigt trevligt och behövligt! Insåg att min man verkligen bryr sig om oss och månar jättemycket om sina barn och den kommande... alla tankar och funderingar sluter en cirkel runt hans barn, vårat hus, våra djur och runt mig såklart! Det är fint, man har det bra, man har en som älskar det som skapat ett vi men många gånger är man otacksam och tänker bara ur sin egen synvinkel. Jag har som tendens att alltid sätta mina känslor i första hand och inte tänka hur det kanske känns för den andra i fråga och varför saker ibland blir som det blir... Kan lätt vara bitter och kasta ur mig saker, vilket jag aldrig gjort förr.... det är en mindre bra egenskap som jag ska försöka att bättra mig på! Ska sluta lägga ner en massa tid på småsaker och lägga energin på det som är bra! Sådant som får en att må bra, ska se det goa i saker och ting och tänka glatt och inte alltid vara så kall och hård, är en stark människa som varit med om en massa saker i mitt 28 år långa liv, har levt ett "hårt" liv och tagit stora smällar men som personen jag är så har jag rest mig och blivit starkare, har fått tagit mycket skit som jag inte förtjänat, det gör jag fortfarande, folk har tendens att inte gilla min personlighet eller kunna tycka om mig för den jag är, är väl störande antar jag! Men förrut har jag inte brytt mig, nu har jag försökt att vara nån jag inte är, och det har knapats blivit bättre, kanske dom som dömmer mig tycker att det är bättre, men inte jag, jag har kvävts och blivit bitter och mindre "glad" Bestämde mig igår då jag pratade med alla kompisar från förr att jag ska vara den jag är och följa mitt ordspråk ÄLSKA MIG FÖR DEN JAG ÄR OCH INTE FÖR DEN JAG BORDE VARA, FÖR JAG ÄR DEN JAG ÄR OCH DET KOMMER JAG ALLTID ATT VARA!

Grattis Johanna till bebben! ;) Blir spännande att vänta tills man vet vad det blev och hur stor! Lyllos dig som fick före beräknat...... IGEN!!! haha...

kramar!

1 kommentar:

Ullis sa...

Ni verkade ha haft en bra dag i går, med fint bröllop och ett bra samtal. Stå på dig och var DU! Se dom positiva sakerna i stället för att gräva ned dig i de negativa. Jag hurrar för dig och din fina familj. Kram