söndag, augusti 23, 2009

söndag


Javisst var det skönt att bada, måste göras om snarast.. kanske ikväll! Har haft en bra dag m barnen, först körde vi gubben till Umeå där han skulle bege sig till Köping. Innan vi for tvingade jag honom att ta emot lite magpiller, mot hans magsmärta... fattar inte varför vi är så risiga, går verkligen upp och ner allt m magen, huvudvärk och tröttheten! Är det inte han så är det jag som är sålig... tur iaf att han blev bättre och han fick väl erkänna att ibland är det bra att få lite hjälp av det som erbjuds i pillerväg. Får knapt i han en alvedon om han är sjuk... vilket är bra, jag har alldeles för lätt för att ta alvedon o annat, ett mellanting är nog bättre!

Sedan har vi pysslat m tvätten, flickorna har varit ute hela dagen och stojat på som vanligt... släpper man bara ut dom på grönbete så brukar dom lösa leken själv... och dom blir på glatt humör. Sedan blev det grillat hos svärmor... alltid lika god mat, man förundras över hur vissa allit kan lyckas m maten! Grillat smakar aldrig lika bra här hemma. Min svärfar är en mästare m grillen!!! Fick smörstekta kantareller som dom hittat idag på en skogstur, och det var verkligen inte fyskam! =)

Jag är nöjd, trots att mannen är inne på sin 2 veckors söderutsväng.... går faktist riktigt bra att vara ensam hemma då man har fina, glada barn, och jag mår bra i sinnet och i kroppen! Så som man kan må då man är gravid... men inte länge kvar nu, och mitt humör blir bättre o bättre för var dag som vi närmar oss målet! Måste faktist fixa, barnvagnen (tvättas o bäddas) Tvätta bilbarnstol. Bädda spjälsäng och tvätta madrassen till den. och framförallt göra klar BB- väskan, ladda kameran, skriva ner mina önskemål på papper! Det ska göras i veckan, nu då jag bara har 5 veckor kvar! =)

3 kommentarer:

Fionas Krypin sa...

Kan inte fatta att du bara har 5 veckor kvar, det kommer ju bara att svischa till så är bebben ute. Mycket att fixa och dona innan bebben kommer. Jag badade också mycket när jag väntade Vilmer, men den här gången har jag inte badat en enda gång ännu. Kram/Stina

Mona sa...

Inte alls så länge kvar med lite tur någon eller några dagar tidigare...kramar

Ullis sa...

Supergott med grillat! Oftast smakar det godare för att man blir bjuden och allt är fixat, även det höjer smakupplevelsen. Du lagar säkert god mat också. Använd receptboken ni fick i bröllopspresent.Lycka till med allt fixande inför nästa familjemeddlem.