söndag, augusti 30, 2009

slut på denna helg/vecka!

Tjollavippen.. då var vi inne på sista dagen denna vecka! Det går fort då man har trevligt, har dock varit lite väl risig i kistan i helgen, fattar noll. Antingen så har jag åkt på någe skit eller så har babyn börja göra sig redo för avfärd. För jag mår inte som jag brukar. Tycker att om jag skulle ha en släng av magsjuka eller andravägen sjuka så borde väl dom andra vara risiga oxå... Ja det återstår att se, men med proviva, samarin blir man lite bättre! Vägrar att ta postafen, blir så oändligt dåsig och dagen efter är jag sååååå trött och på dåligt humör och spottar o fräser åt alla människor och djur i hemmet, inte värt det!

Införskaffade babyns sängkläder igår, så nu ligger det i tvättmaskinen, sedan ska jag bädda och göra klart vagnen, samt spjälsängen =) Så kul! Hittade 2 pack sängkläder på coop för halva priset, 49 kr! Så jag slog till på 2 st! Alltid skoj med nya, fina sängkläder. Kom dock att tänka på att jag o magnus inte har nya, fina sängkläder... vi har bara omaka, typ 20 år gamla. Sånt som han fick då han flyttade från sin mamma o pappa, och jag har något som jag i all hast "lånat" av mamma. Blir att införskaffa nytt då jag målat träsängen vit, tapetserat sovrummet nere och gjort det klart för oss.... vi ska flytta ner nu då flickorna klarar sig själv på övervåningen. Har 3 rum som ska tapetseras i höst då vi får våra nya fönster. Köket blir vitt m en svart fondvägg. Hallen ska gå i en varm härlig lila färg m nå mönster och vårat sovrum ska gå i rosa, lantlig gamal stil.... kommer att bli så bra så!

Nu måste jag dra vidare, har en spjälis som väntar!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Oj vad du ska fixa och dona! Inte dåligt! :)

Då har du ju inte alls långt kvar tills lillbebben kommer! Kanske tittar ut på min födelsedag till och med.. 26/9, det borde ju vara rätt nära då du är beräknad va? :)

Håret ja.. Jag tyckte att det varit kort tillräckligt länge, så nu ska det bli långt igen! Eller iaf en page, sen får vi se hur jag gör.. :)

Jag tror inte det går att köpa några Scorett-skor på nätet, har då inte hittat någon webshop någonstans.. Annars har de en butik i Skellefteå! Tror de fanns i Övik också.. Skorna är ju så snygga! Hoppas du får tag i ett par! Liiiite avundsjuk kommer jag att bli då.. :P

Sköt om dig! Kram kram!

Ullis sa...

Vad du fixar och donar! Ser fram imot en del bilder på allt fint du gör. Lycka till med alla dina planer. Kram