måndag, augusti 03, 2009

inlägg 2

Vilken tråkig Söndag... Hoppas att Måndagen blir bättre, med fint väder för flickornas skull! Kissungen kom in nu.. så jag antar att det inte blir mycket till att sova inatt eftersom att han är full i bus på nätterna! Men katter är ju ett nattdjur så... Har en stor hund som ligger i vardagsrummet och käkar lösviktsgodis som barnen kastat på golvet! Han äter allt som kommer i hans väg :) Men lika så bra, då slipper jag plocka undan... snacka om att Schäfern blir vaktig då Magnus är och jobbar på långvägen, lämnar mig inte en meter. Ligger där jag sitter och följer mig hack i häl... gissar att jag igentligen kan sova m dörren öppen, skulle nån ta sig in i huset då Magnus är borta så är det ju dens misstag.. skulle verkligen inte vilja kriga med Atlas oinbjuden till att göra det.... Men för mig känns det tryggt! Kan bli lite trött på allt hundhår och alla bråk jag har med denna mannen.. men i slutändan gör han ju det jag skaffade han till att göra, får mig att känna mig trygg och lugn då Magnus är söderut. Allt hår och skit, och alla krigarrundor runt byn är ju trots allt värt allt, då han ger mig så mycket tillbaka! Men det är väl lättast att störa sig på den man älskar och håller intill hjärtat....

Gud min mage gör sig påmind, kan inte sitta längre! Får sån värk i ryggen, måste sitta som en ostkrok, just så som man inte fick sitt i skolan :) i skolbänken! Måste ringa vc imorrn, har fått en stor knöl på ovansidan på ett revben... jag avskyr knölar.. verkligen inge trevligt för en hypokondriker som jag!!! Inbillar mig det värsta som vanligt... men men! Blir nog bra!

Har bye the way hört ryktesvägen att det knallar en björnhona m 2 ungar vid sin sida endast 1.5 km från vårat hus!!! Nu ska jag rasta hundarna!

Sov Gott!

1 kommentar:

Mona sa...

Godmorgon lilla du!

Om min yngsta syster fick lära upp din man hur man firar bröllopsdagar för det verkar hon kunna :-)
Hoppas din och min måndag blir bättre än gårdagen söndag.
Nu ska jag på promenad.
Kramar