onsdag, november 26, 2008

nu börjar det rulla på =)


Ja.. äntligen börjar mina egna pengar rulla in, fick lönebeskedet idag från umeå kommun... a-kassan har fått sina sista papper.. så det kan inte vara länge kvar tills jag får retruaktivt sedan september. Har tjänat några tusen på tradera, vilket jag sparat i ett annat konto så att jag verkligen kan unna mina flickor fina klappar. Tror att det mästa går till Viljas nya kläder... för hon har VERKLIGEN inga byxor... hon har ärvt det mästa av kusin Hilja, eller allt hon har har hon lånat av Hiljis.. så det fattas en massa åt henne. Sedan blir det såklart leksaker till båda sessorna... men vi satasr på behövliga saker, sådant dom verkligen vill ha.. bye the way!!! ang min dotter Vilja... underligt att hon bara vill ha leksaker i form, kaffebrygare, skurmopp, damsugare... haha.. hon har tatt efter mamma! Har ärligt lagt mitt städberoende åt sidan... skiter i all röra, huvudsaken att man har någolunda rent här och var men alla leksaker, kläder, och allt annat skit kan docj ligga där det ligger! Att städa och vara manisk över ex tvätten höll verkligen på att ta livet av mig.... så jag beslöt mig för att skita i vad folk tycker, skitsamma! Får jättegärna hälsa på... säger bara. Ja ni får slå er fram och välkommen in i röran :) och helt ärligt nu... sedan jag slutat tjata på Magnus ang städa, tvätta och du är så lat.... så tar han tag i det själv (ibland) men ibland är fan bra, han har dessutom börjat göra sina egna matlådor, och det är oxå för att jag slutat tjata, tjata, tjata... fyfan för att leva med en tjatkärring! Kan inte vara lätt... Vet ju själv hur illa vid mig jag tar då Magnus är flat i munnen eller säger åt mig, han behöver bara höja rösten lite så blir jag så ledsen i ögat :( Då ska man försöka att inte vara så själv heller... Jag har ibland tendenser att tycka vad jag vill, säga vad jag tycker.. men blir stött då nån påpekar mitt beteende! Fan.. lev och må... det ska jag göra! Lever kanske bara 1 gång, och då ska jag göra det bästa av det! Jag har det bra...

3 kommentarer:

Anonym sa...

du är klok gumman! Kram/Reggan

Andrietta sa...

Så sant så! :)

Kram kram!

Ullis sa...

Vilken insikt i sådan ung ålder. Det brukar komma fter 30-40 års ålder om man har tur. Kram