lördag, november 22, 2008

lördag i skogen och jag saknar


lördag... tendens att vara som alla nadra dagar sedan man fick barn. idag är en tråkig dag... en städardag och tycka synd om sig själv dag. vill att flickorna ska bli friska. måste ringa jobbet i eftermiddag, och säga att jag kan jobba söndag men dock inte måndag.. vill inte skicka flickorna på dagis då dom fortfarande är lite hostiga och äter så dåligt. jag som ville jobba mycket nu innan jul... 50% ser det ut som om jag inte får, 2 andra på jobbet som vill gå upp itid. har sökt en massa andra städjobb, vårdjobb men det ser inte ljust ut på den fronten. han på arbetsförmedlingen sa dessutom att det inte var lönt att sitta hemma och hoppas för det finns inga jobb... trevligt! NEJ!!! ser verkligen inte framemot en vinter ensam här ute i skogen... utan vänner och nära och kära. det är inte trevligt... hade säkert varit trevligt om man haft lite ombyte på dagarna, men att spendera tiden ensam i ett stort hus ute i skogen är inte riktigt vad jag hade tänkt mig då vi flyttade hit. önskade verkligen att jag var närmare våra vänner och lättheten att ta sig för något... eller så önskade jag att jag var lite mer som mamma som avgudar esamheten och älskar att folk inte stör henne i vardagen. men så är jag inte... jag vill ha fart och fläkt. min bästa vän för tillfället är datorn, där har jag iaf lättheten att prata med mina systrar andrietta och erika på msn =) det tackar jag dom för... saknar mina egna vänner, vera, kajsa, marielle, jea och alla andra... hinner verkligen aldrig att umgås med er =( är det inte det ena så är det det andra. och dessutom tar det en evighet att köra emellan....


tackar oxå mary kay för deras fina produkter, dyra men superbra!


over and out!

1 kommentar:

Andrietta sa...

Åh...men du ska veta att jag oxå bara sitter inne denna lördag. Hade gärna haft trevligt med någon när och kär, men finner inte många sådana här förutom min älskade sambo.

Du och jag på msn ikväll vet jag! :)

Puss å kram!