måndag, november 03, 2008

BAMSEPLÅSTER och pizza!

Hoho... fick just sålt en jacka på tradera, till en bra peng! =) Ramsan glad då hon får sälja saker! Håller på att rensa här hemma, har så mycket fina kläder man kan sälja och det i alla storlekar, ska snart ta mig i kragen och se vad Magnus har i sina gömmor ;) Hehe... Blidde hemmagjord pizza ikväll, mumma! Skar mig dock i fingret, rätt ner i fingret, tyckte att det tog emot i osten och tog i meeeerrrr..... fan!

Ropade!!!!
- Maaaaagggggnnnnnuuuuusssss... hjälp, jag dör, jag har skurit av mig fingret!!!! Kom då för satan! Han kom och tog hand om mig, jag höll på att svimma medans han försökte kika och tvätta såret, lutade mig mot hans trygga axel och började lipa, haha =) tårarna sprutade! Han ba

- Tänk på barnen, sluta lipa! Det är bara ett litet sår...
- Skiter jag i för det gör ont som satan! Vilja ba
- Mamma, det bli baaaa, du ka åååå ett "amse" (bamse) plåter! Klara kom med en kaka till mamma.
Jag satt mig på stolen och blev ompysslad av magnus med påsättning av sessornas plåster. och ett glas vatten, för jag höll verkligen på att svimma, gjorde ont som satan alltså! Magnus sa...
- INT TRODD JA DE OM DU, ATT DU VA ETT SÅNT STORTE FJASK, HE KUNN JAG ALLDRIG ANA!!!! =) HAHA!!!

3 kommentarer:

Andrietta sa...

Haha! Så underbart roligt! Sitter här och skrattar så jag får ont i magen!

Puss å kram!

Fionas Krypin sa...

Hahaha! Magnus kanske får samma reaktion om han skär sig i fingret...

Anonym sa...

Viken bonde/skogshuggare du har fått tag i!!! Stackars dig, det gör skiiiit ot att skära sifi fingret,massorav små nerver och ldkärl. Ta det varsamt med fingret, små sår kan bli stora. Nu har sjuksköteskan talat!!!! kram lill faster
Vad söt dom är dina små med dig.