lördag, november 29, 2008

Fredag.

Ikväll har jag och Vilja varit hemma hos min mor och Göran, ätit gofika, lekt med Vilgot (kissungen) vilja matade han med ost. Hämtade oxå en dragpulka som Atlaz ska dra flickorna i, då fick vi oxå en stiga bob, har en... men det blir bra med 2 =) Fick oxå 2 stjärtlappar, en rosa till Vilja och en röd till Klaragumman... *tack tack*

Imorn blir det att dra flickorna i pulkan, eller atlaz (vilja råkade ut för värsta vurpan ikväll) han gav iväg i värsta galoppen... och hon flög ur, men som tur var gick det bra! Blir att ha hjälm hädanefter!!!

Imornkväll.. blir det middag hos oss... har några vi ska bjuda tillbaka.... börjar med några goda vänner från umeå. Blir att ta recept ur kokboken vi fick på bröllopet, gästernas kokbok! Ska se vad jag finner för mumma... lutar åt birgittas räkrulle som förrät och raoul och angelicas kött med sambal som varmrätt och andriettas och freds goda kladdkaka till efterrätt, samt blossas blåbärsglögg (andriettas och freds favvo) . Låter gött va? =)

*natt o vink*

4 kommentarer:

Andrietta sa...

Det låter bara hur gott som helst! :) Bjud mig med!

Ja, ha hjälmen på nästa gång!

Kraaaam!

Mona sa...

En gång för länge sedan hade jag också en liten hund "Fanny"kommer du ihåg henne? I alla fall så brukade hon få dra Jonte i en dragpulka och vi åkte skidor ,,mysigt...Åker nog till Umeå som svar på din fråga. Kram kram

Ullis sa...

Vilken gormémiddag. Dom har tur dina gäster att din storasyster fixade en receptbok, hi hi hi.
Hoppas det går bra med pulkåkningen. Kram Lillfaster

Elin sa...

Lät riktigt mumsigt det där!
Jo, det är inte så kul att ställa fram julgrejer på en massa damm, sen tänker jag att om man städar noga nu så kanske man kan fuska lite veckorna innan jul ;) Ha en jättetrevlig kväll! Kramar