torsdag, april 02, 2009

tjolavipp....

Jag är så glad... äntligen har vi fått hem en mask m spray till min ena dotter som lidit av såkallad krupp i ett år! Åkt in o ut till akuten.... Jag har hävdat länge att det är mer astma (förskylningsastma) och nu fick vi rätt! Så skönt att se en ljusning på detta för det är verkligen inte kul att ligga vaken nån gång i månaden, pga andningssvårigheter och vänta in i det sista och åka 5 mil för att få akut hjälp! Jag är glad, kommer att sova gott och kan skicka henne på dagskolan m gott samvete! =) Tacka vet jag bra sjukvårdspersonal, som ser föräldrarnas oro och litar på det man säger och upplever! *TACKAR*

Annars så har jag och Magnus varit i Umeå, pantat flaskor som vi samlat på oss under snart 2 år. Letat ett skötbord (dax nu då nr 3 kommer till sensommaren) Har klarat mig utan nu med Vilja o Klara, men nu har jag fått nog! ;) Ett skötbord ska införskaffas INNAN jobbet imorn eftermiddag och 2 nya grindar till trappen! Har nämligen klarat mig utan nu ett tag etersom att flickorna är så duktiga i trappen (peppar, peppar ta i trä...) men nu har jag en unghund som springer upp på övervåningen och gör sina behov då vi är borta! och det pallar jag bara inte, för hundkiss och hundskit är fan bland det värsta jag vet!!!

over and out!

4 kommentarer:

Andrietta sa...

Stackars lillan som har astma, men bra att ni fått hjälp. Måste vara en hemsk oro att bära på.

Ja, ett skötbord måste ni banne mig skaffa denna gången. Kommer underlätta för er. :)

Kram på dig sis!

Johanna sa...

Vad jobbigt, men skönt att ni fått hjälp nu iaf..

Ja hundbajs och hundkiss är inget man vill ha inomhus! :P

Kram kram!

Ullis sa...

Vilken lättnad på oron när ni äntligen fått mask. Hoppas hon slipper använda den så ofta.
kram och sov gott.

Mona sa...

Vilken tur att det ordnar sig för lillan.... Så snygga ni är på bilden:-) Godnatt