söndag, april 05, 2009

Kärleken övervinner allt!

Hmm.. en Söndag som går i "deppa" Nån som viskade i mitt öra att jag är anti, osocial och folkskygg! Hmm, är vell kanske så just nu om jag tänker efter. Känner bara att jag har fullt upp med mitt jobb och då jag är hemma vill jag vara hemma. Är ingen mamma som gillar att sitta på kafferep och skvallra medans barnen springer runt och leker, är ingen mamma som gillar stora såkallade mammaträffar/barnträffar.. Känner mig inte trygg kring sådant utan jag trivs bärs i hemmet med min lilla familj. Ska jag göra något vill jag oftast ha min trygghet vid min sida (Magnus) Har levt med han och utan han... trivs bäst med han eftersom att han är min stora trygghet och den som oftast gör mig lugn. Är absolut inte beroende av en karl, utan jag är beroende av tryggheten, tryggheten som bara Magnus kan ge mig... Kommer du ihåg syster Andri vad jag skrev i guldhänget jag gav Magnus då han fyllde 30? KÄRLEK, STYRKA, MOD... några ord som skulle visa hur jag uppfattar han, alla goda ting är 3. Kanske därför man blir så "deppad" då den man älskar säger saker som svider.... Allt kan inte alltid vara tipp topp... allt kan inte vara en dans på rosor. Ibland går det ner för att sedan gå upp. Kärleken övervinner allt!

Nu vill jag åka till Stockholm för att hälsa på syster, känner att det hade varit välbehövligt nu då man deppar och ska spendera kvällen på jobbet och Magnus jobbar och barnen är sjuka! Mamma och Göran ska komma ut hit så att dom får vara hemma i det lilla lugna...

Kan inte alla skriva en bra dikt eller ett citat?! Skulle vara härligt att få läsa era ordspråk ikväll då man kommer hem!

1 kommentar:

Andrietta sa...

"Efter regn kommer sol"

Varför deppig? Den som viskade i ditt öra kan inte vara någon som känner dig väl. Ignorera personens åsikter!

Du är så välkommen syster! Jag längtar efter dig! Vore underbart att bara strosa omkring i huvudstaden med dig nu när våren är här. :)

*LOVE*