tisdag, april 14, 2009

sjuka

Sitter uppe med mina sjuklingar... sessorna har feber, hosta och snuva och vilja har astma :( Inte kul men det blir ju bättre på några dagar! På Fredag nalkas det kalas för husbonden uti Junkboda, Magnus fyller hela snygga sexiga 32 år;) kan inte fatta att tiden går såååå fort, han var bara 20 år första gången han kastade sig på mig i den rosa soffan och tog min hand och sa - hörreni.. såhär pussas man! Med storsnusen och allt =) vilka härliga tider.. dom glömmer jag aldrig, och tack för att jag har en tid tillsammans att se tillbaka på med just han ... Här ska det bakas och städas, finns det nån som vill gratta husbonden på hövdingens stora dag så står vi för fika och det är bara att kika förbi under eftermiddagen! Jag och flickorna har skurat hallen, samt den vita boaseringen som innom en snar framtid ska få en färg som döljer smuts!!!! Så skitigt blir det av 2 stora hundar som leker ute i lervällingen, ska knäppa kort imorrn så ska ni få se hur jag har det på gården nu då det är blött och töar! Ni kommer att förstå mina spasmiska anfall då barnen och hundarna drar in all lera samt sandloppor och snöloppor då dom varit ute och krigat ;) På Måndag fyller Lotta på bråkmakargatan 3 år (vilja) då blir det kalas för familjen. Den 16-e Maj ska brudarna i junkis ha kalas för sina kompisar. Det blir trevligt...

Nu nalkas det morotskaka...

3 kommentarer:

Andrietta sa...

Trist med sjuka. Hoppas alla blir friska inför alla kalas. Gud vad jag önskar att jag kunnat vara med å fira. :(

Lillgumman 3 hela år. Tiden går som sagt fort. Mange 32...SJUKT!

Städa inte ihjäl dig nu. Kram kram!

Ullis sa...

Hoppas de blir frisk till kalasdags. Viss är det kul att kunna blicka tillbaka på sin tid men sin hunk. Hälsa och gratta snyggingen.
Busungen får en stor grattiskram hon också. Städa inte för mycket. Ta bort endast det nödvändiga. Man får städa efter kalset i alla fall.
Kram

Mona sa...

Kan du inte bara strunta i att städa??? kramiz