onsdag, april 29, 2009

Bihåleinflammation... kul kul!




Stavas?! WTF! Jag är kass på att stava.. i vart fall, fick komma på cittymottagningen och där visade det sig att lilla Ramona fått en inflammation i bihålorna! Skönt att veta vart denna huvudvärk och onda nacke och ilningar i ansiktet kom ifrån! Dock inte så förvånad eftersom att jag varit täpt i näsan i över ett år, och nu under snuvan har det var rent av ett h-vete!!! Fick antibiotika (som gravida kan käka) Så om några dagar ska det vara bättre! *tack syster Andrietta för att du peppade mig att ta tag i detta* Hon hade nämligen samma sak för ett år sedan så hon fattade direkt vad det var :)
Mamma och jag har varit i Umeå, hon följde med mig. Handlat kött o allt annat till middagen imorn med parena vi ska umgås med imorrn. Sedan blir det Majbrasan i byn.... Hämtade Vilja i Umeå, hon åkte söderut med sin far igår. Hon var mäktat stolt! ;) Men glad att se mamma. Sedan åkte vi till Robban och gick på Hilja o Kenneths cirkusuppvisning, och mina syskonbarn var sååååå duktiga. Hilja gick på styltor och hon var sjukt duktig, och sjukt fin! *stolt moster* Hon har klippt håret och hon vara bara såååå fiiin :)
Inställning av jobbet i helgen... måste ju vila med inflammationen... phuuu... gillar INTE att sjukskriva mig, men vad göra?!

Trädgårdsgruppen på bilden där uppe, blir kanske mitt innan helgens slut. Ska stå antingen vid äppelträdet på kvällssolens sida eller vid stenmuren då morgonsolen skiner.... fint iaf! och passar perfa till vårat hus! Slänger in en bild på mitt fina hus oxå... vilket paradis ;)

Ha det gott alla och ha en trevlig valborg!

*SKÅL*

3 kommentarer:

Andrietta sa...

Du bara stack från msn din lilla...

Du stavade rätt! ;) Du TROR bara att du är dålig på att stava. Du KAN!

Bihåleinflammation är inget vidare. Vila så mkt du bara kan. Puss å Kram på dig sis!

Ullis sa...

Vad fin trädgårdgrupp, håller med om att den pasar perfekt. Vilken tur att syster A sa åt dig tt gå till doktorn. Nu bir du nog snart frisk. VILA och ha det så trevligt i Valborg!
Kram

Johanna sa...

Men ucsh då! Hoppas det går över fort, lät inte alls kul..

Ni har ett jättefint hus! Är likt mamma och pappas hus och ett sånt ska jag bo i en dag.. Stort ska det va! :)

Hoppas ni får en trevlig valborg! Kram kram!