söndag, februari 01, 2009

HELGEN





































Hej alla!

Jag har haft en ruskit trevlig helg med min man och mina underbara barn! Först på Lördagen tog vi skotern och åkte upp till skogskojan, hade hundarna med oss. Gjorde upp en brasa och Magnus fixade lunchen på morikan ;) Det blev tortillabröd med en renskavsgryta samt wookgrönsaker + mycket grädde.... inte illa alltså och jag lovar er att det Magnus lagar på morikan slår det mästa!!! i matväg... inte illa! Han är sååååå jäkla duktig att fixa maten då vi är ute och hajkar! Där har jag inget att göra utan får hålla mig på sidan ;) Sedan efter lunchet pkte vi stjärtlapp (jag o vilja) skitaskoj... sedan grillade vi korv och sedan avslutade vi förmiddagen med att Magnus satt sig i pulkan m barnen och jag fick köra hem åket! Sa till Magnus att nu..... har du en ny plats och den är I PULKAN, JAG KÖR! =) hihihi....

Sedan blev vi ju bjudna till syster m familj i Vännfors... goooooood miiiiiiiiddag vill jag lova ;) Alla åt och åt... Jag o Jennifer = förmycket?! ;) Sedan blev det singstar för heeeela slanten, timmarna for fort som bara den, sjöng från åtta till elva! Riktigt kul... vill oxå gratta min älskade storasyster som slutat att röka, gått ner jäkulst i vikt!!! Verkligen supersnygg...

Idag har Vilja varit m farmor och Klara har varit hemma med mig.... Insåg idag att Vilja blivit stora tjejen, körde Magnus till lasbilen som stog hos Viljas farmor och farfar... sedan då vi lämnat av Magnus (skulle jobba) så sa Vilja...

- mamma, jag vill inte åka hem! jag vill göra nå annat!
- jaha, men va vill du göra då?
- jag vill vara med jakob eller farmor!?
-ok.... vill du det så får du det!

hon ville inte sitta hemma ;) egen Vilja den lilla damen, ja iaf så fick hon fara och hon har haft superduper trevligt och somnade direkt jag la henne till sängs!!!

HÄR UPPE SER NI BILDER FRÅN IGÅR HOS SYSTER! TYVÄRR HADE JAG INTE MED MIG KAMERAN PÅ HAJKEN M MAGNUS OCH BARNEN =( måste oxå tillägga att jag älskar mina syskon och mina fina syskonbarn! dom är verkligen det bästa och det finaste man kan ha! syskonkärlek och kärleken jag känner för min familj är oändlig och jag är så tacksamm för att just jag har turen att få ha en sån fin syskon+syskonbarns relation! tack för att jag får vara eran lillasyster, storasyster och inte minst eran moster! ÄLSKAR ER!!! TILL OÄNDLIGHETEN// ramsan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så lik jan-Åke är på den ena bilden, ni verkar ha haft en väldigt trevlig helg.../faster mona

Andrietta sa...

Lika fint skrivet som alltid! Jag blir rörd! Låter som ni haft en kanonhelg!

Fina bilder. Både du, Mange och Erika har ju rasat i vikt. Helt sjukt!

Tusen kramar till dig kära syster!

Andrietta sa...

Lika fint skrivet som alltid! Jag blir rörd! Låter som ni haft en kanonhelg!

Fina bilder. Både du, Mange och Erika har ju rasat i vikt. Helt sjukt!

Tusen kramar till dig kära syster!

Ullis sa...

Ni har haft en trevlig helg. Kul med alla bilder. Kram

Fionas Krypin sa...

Kul att se bilder på vad du och din familj gör. Allt bra annars? Vi skulle ha tagit en skotertripp tillsammans när vi får våran skoterpulka, nu när det börjat bli finväder ute.Kram/Stina