tisdag, februari 10, 2009

Nu har min hund ett nytt hem, tillfälligt!!!

Ja då var det klart.. ikväll då jag fått barnen att sova så åker jag och lämnar min dvärgpudel hos en tjej i Robban, en fodervärd. Får se hur länge men jag förmodar några månader. Ligger som till så att jag varken har tid eller lust att försöka få han rumsren.. har försökt vad jag kunnat men tiden räcker inte till för den lilla valpen. Känner att det var rätt beslut att låta nån annan jag litar på och vet är en djurvän få ta den uppgiften. Inte rätt mot valpen att leva med mig som just nu inte får tiden att räcka till, då menar jag med allt... såsom springa ut och in, hinna vara med vid hans behov och framförallt har jag tyvärr inte tid att sitta med han i mitt knä och bara slappa/mysa... Man märker direkt att han behöver den tiden och är en sådan hund som måste få mysa i ett knä eller ligga i sängen. Beslutet blev inte så svårt att ta idag då vi kom hem och såg vad han gjort m huset... inte bara en skithög, utan fyra.. tänkte då att både jag och han fått nog... så Vickis ska få ta han nu till att börja med, vet att hon är duktig med hundar så jag hoppas att det går bra! Det tror jag... ska snart packa hans väska.

3 kommentarer:

Mona sa...

Låter som att valpen kommer att få det jätte bra och du får det lite lugnare. Jag har hittat en sida med övernaturliga saker kolla in den du som efterlyste något om spöken.missmagicgirl.blogspot.com
Kram

Ullis sa...

Vad bra att du hittat en foderväed.det blir nig ra för alla parter. Vad är familjeliv som du skrev om i förra inlägget?
Kram

Mona sa...

Måste då få säga att jag berättade idag för din lilla farmor att du väntar barn och farmor Ulla svarade - Då var det som du trodde Mona!!
Till er alla som tror att jag inte anade eller trodde att du var gravid... (Hm) ;-)