söndag, februari 08, 2009

19 grader!

jahöpp... nu har jag 19 grader, lite bättre! så pass att jag vågade bada flickorna =) åkte faktist till kära kusin och lånade 10 säckar pellets... tänkte att jag vägrar köra på elströmmen och måsta få strömavbrott, eftersom att huset är förlågt säkrat så måste jag springa invid ladugården, borta mot urskogen och bytta proppeländet... och det bara vägrar jag då det är snöoväder och mörkt ute!!! så rasmus fick glatt vara bussig mot kära kusin som var i nödens lag! :) *tack* åter till att hänga tvätt!

återkommer.... du faster mona! jag såg inget om mig i din blogg, menade du inte reggan?! ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nej fy va kallt!! jag fryser här hemma när vi har typ 22. Ett gissel detta med att värma hus. Vi har direkt el så det blir dyrt om vi brassar på...

Mona sa...

Jodå den 6 februari har jag skrivit till dig som svar på ett av dina inlägg ...Jag tror att du missförstod mig när jag skrev en kommentar. Strunt i det vill bara säga att jag tycker lika mycket om dig som vanligt ;-)

Mona sa...

Glömde att säga att än hur många gånger du gifter dig är du en av oss,, en Sahlènare och det är något att vara stolt över! Vi kanske inte alltid gör det som andra tycker är bra ,men vi är starka ,vi misslyckas emellanåt men vi reser oss upp igen.Vi har något som inte alla har eller dom kanske låtsas utåt men vi vet att vi har varandra och dessutom är vi många ha ha

Ullis sa...

Vad tur att du fått upp värmen. Bra med snälla kusiner, sådanna har jag oxå! Förstår dig väldigt väl det där med ut i snöstorm och mörker, usch vad läskit. Sov gott.
Nu har det slutat snöat precis. Hoppas et håller i sig.

Ullis sa...

Jo just det!! Instämmer med min syster ang att vara Sahlénare!!!!!!

Andrietta sa...

Phu, vad snällt av Rasse! Jag vill inte heller att du är ute å ränner i mörkret och pillar med elen när flickorna ligger ensamma...

19 grader är kallt det med, men med yllesockor å en kopp the så fixar du det. :)

Puss på dig syster!