lördag, februari 21, 2009

Burträskmarknad


Idag har vi varit på Burtsräskmarknaden, med mamma och Göran. Trevligt =) Köpte, en pälsmössa till Vilja, kokosbollar, tunnbröd och godis.. Magnus hittade en jacka. Kallt som bara den var det, ståndena blåste faktist omkull så vi fick hjälpa till att plocka upp en massa lampskärmar! =)


Har börjat tradera igen.. ut med det gammla och in med det nya... säljer alla sommarkläder samt mina hundra jeans som jag lix inte kan ha nu under graviditeten! Vill ju lix ha nya kläder efter att bebben är född. Säljer oxå alla vinterns stövlar samt jackor... lika bra att bli av med det och få lite plats i hemmet. Har varit duktig och satt upp lampor på övervåningen i lillfönstret i hallen. Så slipper man envisas med Andriettas papperslampa som har tendens att hasa ner och bara gå sönder mer ;) inte mycket kvar av den nu!!! Tvättat soffan oxå.... hundkiss i den! Inte skoj, men tur att den går att tvätta, hade faktist varit desto värre om det varit skinsoffan, svårt att komma mellan sömmarna i en soffa där dynorna inte går att ta bort! Tänkte på det idag och kom fram till att en tygsoffa är nog bättre iaf, för fläckarna och barnkladd går att tvätta bort! En skinsoffa går bara att tårka ... smarta jag!!! =)


Nu ska jag sova...

2 kommentarer:

Mona sa...

Burträsk marknaden brukade vara mysig... Tänk om jag också rensade lite duktiga du! Är allt bra med lilla magen?
Kram

Andrietta sa...

Åh, vilken bra dag ni haft då! :) Du har hunnit massor låter det som!

Jag tror jag oxå ska börja med tradera igen. :D

Kram kram!