måndag, december 01, 2008

Måndageftermiddag

Haft en trevlig eftermiddag och kväll med familjen... vi åkte in till umeå och införskaffade lite saker till hundaran... dock råkade klaragumman ut för en liten olycka ikväll, gizmo hade ett ben... hon skulle ta det av honom och då högg han henne i handen, så pass att det gick igenom... han fick sig en rejäl omgång av mig!!!! puperteten som är på G.... då är det bara att jobba på det då! För det värsta jag vet är hundar som inte vet sin rang och inte vet hur man ska bete sig... avskyr verkligen att ha mina barn kring hundar som har högre rang än barn. Man sitter på nålar och får passa dom hela tiden... Nej en hund ska veta sin plats och man ska kunna lita på dom, att dom inte gör någe mot ett barn... så det är bara att träna och träna som gäller även med våran lilla man i huset, Atlaz har vi oxå fått träna och kämpat, med ben, matskålar osv.... tog ett tag men nu går han undan direkt Vilja eller Klara kommer nära hans mat eller ben, med ett grisöra litar jag inte på han... så det ger jag han bara då flickorna lagt sig för att sova. Tror dock att han aldrig skulle ha bitit flickorna, han är så otroligt snäll och dom får göra vad dom vill med han... han följer dom dit dom går... kommer och säger till mig om dom går mot vägen, ligger dom ute på gården i vagnarna så ligger han kloss mot vagnen och vaktar tills dom vaknar... går inte en meter. Flickorna betyder nog mycket för han... Nu skriver jag att hundar inte ska få göra någe mot barn, men självfallet ska dom få säga till, barn ska inte heller få vara dumma mot djur och det är föräldras skyldighet att lära ut hur man ska bete sig mot djur... Är faktist själv väldigt rädd alla andras hundar, spelar ingen roll vilken storlek... skräcken sitter i mig sedan jag var liten flicka och vart jagad upp i en klätterställning av 2 stora dobberman, polisen fick tillslut komma för att hjälpa, då ägaren till hundarna låst in sig i sin bil för hon var för rädd för sina egna hundar... öööööööö, ska man ha hund då???!!! Not tycker jag iaf... Jaha tycker många, varför har man en schäfer på 60 kg om man är rädd hundar... är inte rädd mina egna hundar! :) eftersom att jag haft atlaz sedan han var 8 veckor... han är min lilla bäbis. Men som jag många många många gånger är dödligt less på, pga hans utfall och hormonsvägningar! Som vi fått jobbat med den mannen alltså... men nu artar det sig, sicken fin hund vi har! :)

Imorrn blir det umeå med vickis pickis!!!! kuuuullllll att få fara med en kompis!

1 kommentar:

Ullis sa...

Hoppas du får en bra dag i Umeå:) Håller ed dig om hudnutlägget. Självklart skall man kunna lita på sina hundar. är man rädd för dom skall man ej äga dem. Kram