torsdag, september 03, 2009

v 36, vilja har använt saxen!!!

Ja tänk vad tiden går... gick in i vecka 36 nu idag! :) yihoooo! 4 veckor kvar då... eller 2 extra, eller nån mindre! Återstår att se, spännande iaf. Har nyss tvättat barnvagnen, liggvagnen... Klara sa att det är ju hennes vagn men bebis får låna! Ligga i spjälsängen skulle dom oxå, men lika bra att lära dom direkt att där får man inte vara!!! Kan ju lätt bli så att dom annars kryperner i den...

En väldans tråkig sak!!! Jag låg uppe och vilade... Hörde Magnus

-vems hår är det här?! Skrollan (dockan) men det var mer hår.... Jag rusade ner, ojojoj.... det är Viljas hår, hon har klipt sig med mammas stooooora sysax :( Jag började storlipa!
-vad har du gjort, är du galen Vilja?! Skällde ut Magnus som jag tyckte kunnat passa slickorna, men ingens fel... borde ha lagt undan saxarna för längesedan. Hursomhaver, nästa allt hår på ena sidan vid örat är avklipt, page =/ Gör ont! Vilja har så fint hår, hade värsta kaluffsen redan då hon kikade ut ur min mage... Alla säger att hon har så fint hår, nu är det INTE lika fint och jag vet inte om jag ska klippa av henne allt i en page eller låta henne ha fläta. Fläta tycker Magnus... får se... Hon bad om ursäkt och var ledsen i ögat....
-snälla mamma, inte klippa mig som Klaras hår, lillgumman min!

2 kommentarer:

Ullis sa...

Alla barn skall den vägen vandra. Att man klipper sig själv. Det växer ut. Ngt att skriva om i hennes barnbok. Ha det så bra.

Johanna sa...

Men oj då! Kan förstå att det inte var kul att se.. Jag klippte mig själv en gång när jag var liten, 2 år var jag kanske.. Men som sagt, det växer ju ut rätt fort ändå ska du se..