fredag, september 04, 2009

knorren

Vaken och pigg, sitter med kaffekoppen i högsta hugg. Ska göra flickorna klar för en dag hos dagmamman och det är välbehövligt innan helgen... dom sliter ut sina föräldrar! ;) Full fart, full rulle... Efter att ha lämnat dom så ska jag pinna iväg till Ånäsets skobutik och se om det finns några fina, snygga (kalla skor det?) vinterskor... dom brukar ha vagabond och lite "finare" märken, så jag ska kika iaf och se om jag hittar några jag gillar. Ska ta mina välförtjänta traderapengar, fått in 1000 kr på bara några dagr, inte illa ;) Då kan man unna sig något man känner att man behöver och eftersom att lillasyster Andrietta övertalade mig förra året att det är bättre att lägga en större slant på 1 par skor man gillar för sässongen ist för att köpa typ 5 par billiga likadana skor! Som jag sedan säljer på traddan för jag hinner inte använda dom! Så iår ska jag göra som hon säger... haha! Lyllos henne och Fred, dom åker till Rhodos i början på Oktober sedan ska dom komma hit till Norr en sväng, 1 vecka. Har säkerligen fått bebbe då =) Läste Aftonbladet igår... och snälla, varför skrämma gravida så mycket som dom gör m knorrsjukan?! Inte snällt, man tänker nog som det är och stress och metalt illamående är inte bra då man bär på en liten... Jag sitter bara och hoppas på att den ska komma tidigare pga detta, vill verkligen inte bli sjuk el smittat... inbillsjuk som jag är så kommer jag att få denna sjukdom.... Kan verkligen inte vara skoj att vara i mitten på en graviditet nu i samband m alla förskylningar och alla ,ska man vacinera sig? ska man inte vacinera sig? vad kan hända fostret? påverkas fostret? och det är ingen som igentligen har bra svar på det! Fy och ve....

Men nu ska vi ha en bra dag!

1 kommentar:

Andrietta sa...

Gissa om jag sitter här och garvar när jag läser att Vilja klippt av sig håret. Förlåt...men jag tänker bara tillbaka på oss som små. Du var duktig med saxen även du. :)
Som tur är växer det ut igen och Vilja har garanterat lärt sig en läxa. ;)

Hittade du några skor idag? Kram kram!