tisdag, september 08, 2009

letat hund...

Varit iväg med bröderna, mamma o göran för att leta efter deras hund som varit borta i 3 månader... helt sjukt! imorse hörde 1 person av sig och frågade om jag saknade min schäfer, nejdå! inte tänkte jag så långa vägen att det kunde vara mor o görans hund. hursomhaver, dagen går och mamma ringer vid middagstid och frågar hur vi ska göra m gizmo eftersom att folk tror sig ha fått syn på deras schäfer, alltmellan sträckan från bygdåe, bäck och sikeå. jag får väl ta hem min hund då tyckte jag... så blev fallet! sedan i bilen hörde polisen av sig till mig (eftersom att jag anmält han försvunnen i juni) då sågs han eftersika korsningen mot ånäset, springa in vid en lada samt grusväg... dock uttärd och folk tror att han har skabb. folk har försökt få fast han men han är skygg och vill inte komma på inkallning... inget fynd av honom ikvällsan, kanske imorrn skulle ju vara skönt att veta om det är han.... och se hur han mår, han är 10 år gamal, ganska otrolig historia om han lever... vad har han haft för sig?!

3 kommentarer:

Andrietta sa...

Åh...jag hoppas på det bästa! Även om han är sjuk så vore det en lättnad att få veta vad som hänt honom.

Jag håller tummen! Kraaam!

kicki sa...

HEJ RAMONA OM JAG VORE DU SKULLE JAG RINGA ANDERS FÖR DOM JAGAR ÄLG NU HAN KÖR DEN VÄGEN NÄSTAN VARJE MORGON TILL JOBBET ATT HÅLLA UPPSIKT EFTER HUNDEN HAN KAN JU KANSE SPÅRA MED SIN HUND ATT DOM VET ATT DEN ÄR DÄR OMKRING.DÄR DOM KANSE HAR SET HONOM.HOPPAS NI HITTAR HONOM

Mona sa...

Det måste vara er hund,, så hemskt att inte veta vad som hänt med den...Lycka till/Kram