söndag, september 14, 2008

Vi hade det bra...

Raoul m tutten och min lillkusse på hästen
Kan inte sluta tänka på korten som jag la upp ikväll, tog dom av faster Mona. Åren har gått sedan min mamma och pappa beslöt sig för att separera, minns den dagen som igår! Jag var 18 år men det var lika jobbigt för det, men samtidigt tyckte jag att det var bra eftersom att det var rörigt hemma... Men nu då man ser bilderna önskar man verkligen att det var som då, jag vill oxå se mina föräldrar tillsammans, vill inte välja vem jag ska besöka eller hur man ska göra på jul osv... det är jobbigt! Inte allra minst för mina fyra småsyskon som levt hemma. Jag kunde ta avstånd från allt och leva mitt lilla lugna m Magnus i Umeå, det kunde inte mina bröder! Dom har haft det tufft... Jag hade iaf en mamma och en pappa som var lyckliga tillsammans, det ser man på bilderna att dom var... minns det som igår då mor o far satt i köksoffan och pussades och jag o lillasyster Andrietta gjorde allt för att få komma emellan och ta pussen som mamma skulle ge pappa ;) Mins oxå att pappa alltid hade "pojkarna" i sin famn då han fikade tillsammans med mamma, för mamma hade ett jäkla morgonhumör så där fick man minsan inte sitta... hahaha =) Exakt lika som jag! Jag sitter ensam o fikar och flickorna sitter i Magnus knä. Sedan... så sjukt söta bröder jag hade, se bara på lillglenn... så sjukt söt alltså! Min lilla lillebror, tio år yngre, mins det oxå som igår att jag låg nere hos han och läste en saga och syster Andrietta fick ligga uppe hos Raoul och läsa... slutade alltid med att sagostunden urartade i kuddkrig och att jag o Glenn försökte putta ner Raoul o Andrietta från våningsängens övre plan! En sjukt underbart fin och kärleksfull barndom har jag haft... det har jag! Behövde aldrig uppleva otrevliga saker, pappa gjorde allt för att vi skulle känna oss trygga, och det gjorde man! Skulle jag välja någon som skulle följa med mig in i den mörkaste skogen så skulle det vara pappa och ingen annan... Ja vad mer ska jag skriva om mina syskon, glömmer aldrig hur mycket jag och min näst äldsta syster har bråkat, där var det slagsmål och elaka ord hela dagar, mamma höll på att bli tokig! Slutade alltid med att Reggan skrek på hjälp, pappa.. alltså Ramona är helt galen, ta bort henne... haha! Fast det var hon som var värst ;) Prutta Andrietta, hon har jag haft det bra med, man kan säga att vi var som lång o lerhalm, eller som dom andra sa spara och slösa... hehe! Jag slösa och andrietta spara! Stämmer sjukt bra fortfarande syster, jag tog 50 öre och cyklade på kiosken o köpte en kola medans du sparade ditt godis i klädkammaren :)

Ja man skriva mycket om detta! Det sista ikväll får bli...

-mera fil-meeeeerrrrra fiiiiiiilllll "mama"
- ill inte- ne inte dechter- hahaha... vet du vad jag menar syrran?

Natt natt! Barnkalas imorn, Isak Nyman 2 år =)

10 kommentarer:

Anonym sa...

im your favorite reader here!

Anonym sa...

im your favorite reader here!

Anonym sa...

yeah! its much better,

Anonym sa...

ok. I found an information here that i want to look for.

Anonym sa...

when will you go online?

Anonym sa...

thats amazing story.

Anonym sa...

wow, very special, i like it.

Anonym sa...

i think you add more info about it.

Mona sa...

Godmorgon! Jag kan bara hålla med dig om att ni hade/har en underbar familj. Ha en bra söndag så ska jag hälsa till din farfar från dig åker dit idag....och du skriver så bra man vill bara ha mer....Kram

Andrietta sa...

Så mysigt inlägg! Helt underbart! Jag minns alla dessa stunder och visst önskar man att allt var som förr. Och du...jag vet vad du menar! ;)

Puss å kram!