lördag, september 13, 2008

ARG OCH BITTER!!!


Inte blev det mycket av att mysa m familjen denna helg =( Magnus har fullt upp med att skruva i en laksak hemma hos en kompis så jag får glatt ta på mig "ensam" mammarollen... typ som vanligt då kan man ju tycka och det finns ju inte så mycket att säga för att försvara sig.... JA VISST! Men det går kanske bättre att vara ensam då man vet att man har nån som kommer hem! Kan ju många tycka....

Jäjä... hursomhaver så går det oftast bra för mig att vara ensam eftersom att jag anser mig själv som en stark människa som klarar det jag tar mig an, och som man bäddar får man ligga och inget blod inga tårar! Därför klagar jag nästan aldrig utan jag suckar i min esamhet men nu idag känner jag mig arg o bitter på min man som inte förstår varför jag gnäller och tjatar om att han ska vara borta en stund och skruva! Han blir arg och tjurig och tycker att jag är en tjatkärring som bara gnäller och förstör hela helgen för hela familjen! Tack för den, det behövde jag verkligen! Nu mår jag bättre... INTE! Önskade bara att det skulle vara lättare för han att förstå, då han jobbar borta 2 veckor i stöten och bara sover hemma 4a nätter av 14. så känns några såkallade timmar som en evighet för mig! Min egna tid och tillsammanstiden blir väldigt dyrsam för mig... eftersom att vi inte får mycket sådan tid tesammans veckorna han är borta. Plus att veckorna då han jobbar har jag hand om allt, barnen, hunden, städningen, handlingen, skolan.. och allt det andra som tillhör familjelivet så då han är hemma vill jag slippa mycket av det och bara känna lugnet. Är inte en stresstålig människa heller så veckorna jag är ensam kan vara lite påfrestande eftersom att jag inte vill att stressen ska gå ut över mina barn. Sitter ju dessutom oftast ensam här ute i skogen så då han är hemma vill jag inte sitta ensam, eftersom att jag är tveksam till att bo som jag gör, men för barnen och min mans skull gör jag det... Urs va jag skriver!!!! Men nu fick jag lust att skriva av mig eftersom att jag i ärlighetens namn snart går i taket! Avskyr då min man inte förstår vad jag menar...

Jag har oxå en "vilja" Jag vill oxå kunna göra det jag vill ibland, känner nu att det inte alls fans nån ide att avboka helgen hos syster i sthl eftersom att jag bara sitter hemma ensam m flickorna och en hund som skriker efter motion, skulle ha farit o vilat upp mig!!!!
OBS! folk som låser sina bloggar ska inte gå in och läsa andras öppna bloggar, håll er borta från min blogg fegskitar!!!!

1 kommentar:

Mona sa...

Lilla gumman förstår precis därför lockar jag dig till min Blogg....så blir du glad igen...Kramiz