onsdag, oktober 21, 2009

onsdag

Nej nu ska jag sova... är trött o sliten fast jag varit ensam med lilleman hala dagen samt kvällen. Är väl rätt så trött på mitt jävla hår som aldrig blir bra. Har bokat tid för klipning o slingor imorrn och blir det inte bra efter det så skiter jag i allt vad hååååår heter och har med det att göra. Har försökt nu i 6 månader att få någon slags färg jag är nöjd med!!!!

Klara sover hos farmor o faster, och JA! jag är bortskämd... har dock en karl som jobbat borta hela veckan, så man får väl vara tacksam för hjälpen man får och det är jag! *jättetacksam* att ha ett barn eller två är en sak, man har ju iaf 2 armar att slita tag i båda då dom ska in i bilen, ut ur bilen, skriker och bråkar, ska isäng.. men tre, hur hinner man, ironiskt nog så stressar jag mindre, är gladare, ser saker mer positivt, och mår bättre sedan jag fick nr 3, allt faller på plats och man inser att man inte hinner med allt, och det får vara rörigt, man får ha barn med lite smutsiga kläder, omaka sockar, man behöver inte ha kliniskt rent, man behöver inte gnälla på sin älskade för saker som inte blir gjord eller saker han inte tänker på, tvätten får ligga blöt i maskinen i några dagar... vem bryr sig! Ingen ändå som tycker att det skulle vara varken normalt eller onormalt om jag haft kliniskt rent och kliniskt bortstädat med tre som barn som fötts under 3 år.... Huvudsaken man är lycklig och mår bra! och ids vara glad och lycklig för allt man har och inte för hur det borde va!

Godnatt! Sov gott....

4 kommentarer:

Jerry sa...

Rätt inställning kusin! Fattar mej aldrig på de som har barn som försöker hålla sitt hem som ett perfekt visningsrum på IKEA. Man kan inte få bägge. Är man så pedant så ska man inte ha barn utan ett marsvin. Och ska man låta dem rejka runt och själv försöka hålla huset i perfekt skick så blir antingen barnen lidande eller så kommer föräldrarna att bränna ut sej och skjuta en säkring. Och då menar jag lite spridda kläder och lite stökigt, inte att lämna marmeladmackor fastkletade i golvet tills den ser ut som en grön och luden liten kudde, well thats just nasty! =)

Mona sa...

Ha ha Jerry skulle passa att ha ett helt koppel med ungar... Låter bra att du får hjälp och att du lugnat ner dig lite... När får vi se underverket??? Kram kram

Wickans värld sa...

Nej, det är inte bestämt till 100. Det bestämmer kommunfullmäktige den 2 december! Det är bara att försöka lobba o få med fler på gruppen på FB.
Så bra du är nöjd med ditt nya hår!!
Sköt om er!

Wickans värld sa...

Angående ditt blogginlägg. Städa hinner du nog göra, huvudsaken är att du umgås med dina barn!! Om du tycker det är dags för städning, gör det tillsammans med familjen, så det inte bara blir ditt göra!!