torsdag, januari 29, 2009

Jag har hängsjukan ikväll....


Har inte hänt så värst mycket idag.. knopat o fixat med mitt schema dom dagarna/kvällarna jag måste ha barnvakt/rastning av hundarna. Det blir nog bra... Men skulle ju helt klart haft mig ett dagjobb! Skulle vara bäst för barnen och alla djur... lever verkligen som ensamstående varannan vecka, skulle nog inte vara några större problem om jag skulle bli det... Nu var inte min tanke så att jag funderar på att bli det. är ju nöjd m gubben ;)


Flickorna har varit borta hela dagen/kvällen... och ärligt så har jag sovit typ hela eftermiddagen, skööönt!!! Ska snart krypa till kojsan igen.. behöver alltsammans... jätteskönt att inte jobba förns nästa lördag och i Mars blir det hårda tag med många heldagar, så det är bara att ladda!!! Men man ska vara glad att man har jobb i dessa tider....


Jag är

-Mamma

-Hemmfru

-Boendehandledare

-Städerska

-Kokerska


Säkerligen många fler saker... man gör det bra som får allt att gå ihop och nu kommer veckans minus och plus!


MINUS

*Trötthet

*Magsjuka

*Ledvärk

*Ingen tid övers för mina vänner

*Felix potatismos!!!

*Värmen i huset

*Att golvvärmen inte fungerar

*Mitt lilla tråkiga kök som dessutom blivit av med en kökslucka!!!

*Att jag skulle duscha idag, väl avklädd och ståendes under vattnet fanns det inget varmvatten! Blev sur och gick och la mig....


PLUS

* Året 2002/03

*Att jag fått jobb

*Att Magnus köpt en skoter

*Att våren inte alls är lången vägen bort

*Mina nya gardiner i köket (love them)

*Att jag inte ids städa
*Hittade kabeln till kamera/dator



Tycker faktist att livet inte har så mycket att komma med just nu, skulle nog behöva krydda det lite.. brukar inte krävas så mycket och jag som person kräver inte mycket för jag har aldrig varit bortskämd och jag avskyr gnälliga, krävande kärringar... Jag nöjer mig med det lilla extra! Ex, vakna till en nykokt kaffepanna. Tvättmaskinen startad, Golvet fritt från hundkiss och hundskit, Ett stycke skvaller med en nära vän el... ja varför inte ett par nya skor, byxor eller en liten tröja :) Babblar förmycket nu, pratar i nattmössan... hehe!!!

2 kommentarer:

Mona sa...

Låter som om du har ett alldeles vanligt liv men några festliga ögonblick och några lite tråkigare ögonblick,, precis som vi alla andra och precis som livet är gumman.Ha nu en jätte bra dag Kramar

Ullis sa...

Tänk att få shopa lite förgyller livet. Du har ett helt vanligt liv läser jag. Välkommen till de vuxnas liv, med allt vad det innebär.