onsdag, januari 21, 2009

Brudarnas dag/kväll i junkis!

Idag har vi haft en bra dag, jag, vilja och klara! Bytt gardiner i huset, blev kalasbra i köket =) Önskade att jag kunde lägga ut bilder och visa men har ingen kabel =(

Sedan kom pappa förbi, lika trevligt som vanligt.. jag hade inget att röka så han bjussade på ett pipstopp ;) mycket gott och länge sedan sist! Hemma tjuvrökte jag hans och mammas pipa, men det är tio år sedan...

Sedan tog jag med mig flickorna till robban, köpte kebab och pizza, gofika och sedan åkte vi hem till reggan och lekte med manne :) Riktigt kul att vara där en kväll! Jag o reggan sa att nu är vi tre av sju syskon som har barn... inse hur många syskonbarn vi har om kanske tio/femton år.. ja herregud.. då äre fullt hus alltså. Erika har tre barn nu, reggan har tre + 2 bonusbarn och jag har två... så vi är några stycken redan.

Imorrn ska mor passa flickorna.. jag jobbar kväll. Magnus kommer hem på natten ;) jag = glad! På fredag har vi flickorna hos dagmamman för jag och magnus har en del att göra i umeå. På Lördag nalkas det skoterutflykt med glada vänner och deras barn... blir riktigt trevligt :) man kanske skulle låta morikan köra sin första sväng då?! .... Ja som ni ser... mitt liv förgylles av det vanliga i en barnfamilj. Men jag trivs för tillfället mycket bra med livet!

Mina minus denna dag!

1 ramlade ute på isen då jag bar klara, försökte att inte bli arg... men tjöt som en ggris och tyckte att mina barn kan gå själv så jag slipper slå ihjäl min redan ömmande höft!!! (haha) såg säkert skoj ut.
2 att flickorna är i luven på varandra... hela dagar, hela kvällar, inne i huset, ute på gården, i bilen... dom har en trots båda två! men det är bara att hålla ut. fick lov att ställa bort bebis bilbarnstolen då det urartade i slagsmål i lekrummet då båda ville sitta i den...
3 att hundarna kissar inne... åååååååååååååå, det gör mig tokig! behöver bara komma ner då jag varit uppe så är det hundpiss i hela huset!!!!! det tar verkligen knäcken på mig!!!!! avskyr allt med djur = kiss och bajs!
4 att jag inte kan stava i detta inlägg!!!

jöpp jöpp!!! natti.... kramar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej syster!!! Barnbilstolen...ha ha ha! Klara trivdes i den... Passade krukan till ljuskvisten??? Dina 4 punkter var talande, kan se allt framför mig. Hundpiss skulle göra mig galen! Finns det inget råd att få vad man gör åt det för att få dem att sluta, för annars är det väl fina hundar... Kram och ta det lugnt! Love You!

Andrietta sa...

Du är så rolig! Skrattar fortfarande åt dina fyra minus denna dag. Så länge du har humor kring dem är jag inte orolig! ;)

Puss å kram!

Ullis sa...

Verkade ha haft en bra dag i gårkväll hos syster ialla fall. Dina minus är en småbarnsmors vardag. Men så länge du har humöret och humor för det funkar det. Cesar som kan tala med hundar är ett tips om hundkiss. Tv 4+ visar honom. Han kanske har en hemsida på engelska förstås. Men det fixar du. Kram från lill faster.

Reggan sa...

Jag köpte visst...ett par braller...rea inte nämvärt snygga, men men...