torsdag, januari 08, 2009

Detta törs jag inte göra om...


Herregud alltså.... att vara från bloggen en vecka har gjort reaktioner.. haha, kul att ni läser min blogg! Jag lovar er... aldrig mer ska jag svika er.... "ni är allt jag har och allt jag tror på" hoppas vill och tror att vi ska hålla fast i varann... lalalala... eller hur nu den texten går =) Haha... älskar att sjunga men kan nästan aldrig texten. Men att sjunga är helt klart ett stort intresse och jag ångrar att jag la det åt sidan då jag började läsa gymnasiet.... Va har jag gjort idag då?! Hmm.. hör och häpna, jag skulle jobba idag men det blidde inget jobb!!! Var vaken hela natten med min hund Atlas... orolig, vilket efter min underskötning visade sig att han blödde ur ena örat, var snevriden med skallen, blod i ena ögat, kunde inte ligga på sidan... akut ringa vetten.... akut ringa jobbet kl halvtre inatt och säga att jag kan inte komma för jag tror att jag har en hund som håller på att gå åt :( lessen i ögat låg jag med han i soffan medans han hade konstiga ryckningar, låg till åtta för att ringa vetten och få en tid... tog med mig mamma, åkte dit och det visade sig att han blivit toutchad av en bil... vilket med tur i oturen resualterade med en trasig trummhinna... vätska samt blod, blod i ögat och ett sår i pannan :( ååååå, nu ångrar man alla hintar man slägnt ur sig då man varit dööööless hundarna och man vill bara skicka bort dom! Man känner verkligen att dom är en del av familjen och skulle dom gå åt pga en olycka så skulle man bli så lessen i ögat! Huva... skönt iaf att det inte vart en blödning i skallen, förväntade mig det värsta men slutade ju iaf ganska gott! Ingen kraftig motion för Atlas på 1 vecka... nu ska han bara villa och ta det lilla lugna, så jag får hålla lilla valpen Gizmo undan från han... han vill ju bara leka men inte så bra just nu för min stora gubbe Atlas.. eller aschlas som vilja säger ;) Har städat övervåning, alla sovrum, hall.... så nu dör man iaf inte i ett kvalsteranfall eller vägglössanfall... det var välbehövligt!!!!! Fyyyyyfaaannn... (ursäkta svärordet) men det var förjävligt, minns inte senast jag kunde ha så skitigt! jag som alltid varit så noggrann och vela ha det rent o fint.... SKÄRPNING! Hursomhaver så är lusten tebaka.... skulle kunna göra vadsomhaver just nu... tror jag ska ut och klyva veden som ligger bakom ladugården så blir Magnus glad då han ser mig därbak inatt kl tre då han kommer hem! Ja det ska jag göra.... *vink vink*

5 kommentarer:

Ullis sa...

ta det lugnt med yxan. det är för mörkt där ute! Kram

Anonym sa...

Skönt med lite tur i oturen för Atlasstackaren! Hoppas han mår bättre nu. Kram/ reggan.

Mona sa...

Hej! Jag kommer ihåg när vår hund Fanny blev på körd i Tavelsjö , dåvarande svärfar Sven (polis) Kom direkt ut med sitt tjänste vapen och tänkte skjuta henne jag fick böna och be att han skulle låta bli..hm Hon kryade på sig efter några dagar.
Visst älskar man sina djur men ack så less man blev ibland. Kram till dig

kicki sa...

Ja Ramona Jag eller vi i familjen har ju haft flera djur . Som Teresias hund har man ju fäst sig med när hon hade fått ett brått på benet vi var varanan dag till vet. Hon blev nedsövd varje gång vi var där det var inte roligt varken för henne eller vi. Nu är du inte leker med veden så det händer dig något förståt. Kram nu

Andrietta sa...

Stackars Atlas! Skönt att det gick bra iaf. :S

Du ska inte hugga nå ved. Räcker med att du städar huset och sköter barnen. Kram på dig systeryster!