fredag, juni 05, 2009

vill ni se?




Bilderna gör inte sitt rätta, men detta fyndade jag på duka idag m svägerskan Lisa =) Gruppen har gått på 6000 kr, fick det för 4000 kr. Stolarna har kostat över 2000 kr per styck, jag fick dom för 995 kr per styck. Allt ska stå i inglasningen, kommer att bli såååå fint då den är färdig! Blir trevligt med vitmålad trävägg... en lurvig svart matta över hela uterummet, fina långa kappor i hela inglasningen... någe i stil med ränder.... ojoj! Vilka härliga/mysiga vår och sensommarkvällar med tända ljus, ett glas rött el en öl! Ioförsig så dricker jag inte alkohol för tillfället... nöjer mig m bubbelvatten ;) Men gästerna kan ju gärna få ta sig ett glas rött eller en god öl m Magnus! =) Vad tycker ni?! Och tack alla gäster från bröllopet som gav oss presentkort på DUKA som gjorde vårat köp möjligt! :)
Ang min inredningsstil... så har jag kommit till undefund med att jag är en sådan som blandar i alla möjliga kontraster och träslag, samt färger.. att vara strikt är inte riktigt min stil! I uterummet blir det nya möbler i svart och ljustbrund, samt mina egna vita rottingmöbler. I hela mitt hus blandas det gamallt och nytt... färger och inte färger och något som verkligen kommit mig till tycke är, blommor i alla dessa olika slag. Gardiner, tapeter, kuddar, hemmagjorda textiltavlor är i olika former av blommor. Mamma säger att jag måste plocka undan ... men det är min stil och det gillar jag! Den dagen, om typ 5-6 år då vi ska göra om köket som kommer att bli halva delen av huset (stoooort kök) så kommer jag INTE att köra i mitt tycke ett typ "ikea" kök... med en stilren, vit struktur och nästan inga former. Utan jag ska ha ett vitt, lantligt kök med en massa olika inslag av träbalkar, robust trägolv... panel och kraftig ådriga köksluckur med gamlla smidesbeslag... det är jag ;) åååå... vill göra det nu, men m småbarn, och en massa andra prio 1 saker så väntar vi! Sliter ut vårat gräsliga kök in i det sista!!! Knapt att en kökslucka sitter på plats nu och det finns ingen förrvaring, men dessto mer kommer jag att sprudla den dagen vi sparat ihop pengar själva för att lägga pengen på köket! Kommer att bli så fiiint... Har dessutom halva övervåningen, som väntar på att öppnas och inredas, den nya delen uppe är igenslagen och allt ska göras klart där först, blir 3 sovrum, finns en påbörjad toa där, sedan blir vårat stora sovrum uppe barnens allrum.... tv-rum osv. Det är oxå prio 1.
Nu bingen!
Hur stavas förresten gammal, gamall?

3 kommentarer:

Ullis sa...

Gammal! Det första var rätt. Vilka fina möbler. Kul att ni hittade ngt på DUKA så att era presentkort kom till nytta. Vore roligt att komma till er ngt och få se erat hus. Jag längtar även efter enn nytt kök, ´men det har blivit båt och annat som gått före. den dagen jag har ett nytt kök kommer jag att njuta. Ha en bra nationaldag ovh kram till er alla.

Anonym sa...

Det stavas "gammal", å jag är så glad att få läsa om dina dagar på andra sidan E4:an ;)
Jag får gratulera till utökningen oxå....spännande att se om det blir en tjej el kille =)
/ Susanne i Näs !

Anonym sa...

det var kul att följa med också :) du gjorde ett bra köp! det måste vi verkligen göra kram! /lisa