torsdag, juni 04, 2009

Varför sitter man uppe, då man kan sova?!

Ja justja... varför sitta uppe om kvällarna då lix alla andra krypit ner i kojan? Varför inte gå till sängs... Finns ju lix inget att göra förrutom att gotta sig i tv-en... vilket jag inte alls tycker om nuförtiden! Har faktist inget intresse av självaste "dumburken" och jag är glad för att jag iaf åstakommit... nästa 0 tv-tittande hos mina barn och 0 data-intresse. Har en massa Astrid lindgrens filmer som vi samlar på men alla är nästan oöppnade! Det är bra... Tackar mig själv och Magnus för att vi har barn som äter sin välling kl åtta, äter frukost med sin mamma o pappa... sedan är det bara att klä på sig hela familjen för att knalla ut.... finns inget dåligt väder, utan bara dåliga kläder! Klär vi inte på barnen så går dom ut i blöjan o nattlinne =) Ut ska dom vare sig man vill eller inte.... med eller utan sin mor o far! Det är bra! Har bestämt oss för att varken lära dom allt om datorer eller tv-spel... det intresset får dom skaffa sig själv med årena. Hoppas att det kommer sent! Varken jag eller Magnus har ett intresse av tv-spel eller filmtittande... anser att det inte är bra att barn får sitta och se tv, för att man själv ska få "lugn och ro" Aktiveras ska dom, inte av sin mor och far, utan dom ska få prova på själv och lära sig aktivera sig själva.. det tror jag är nyttigt! Bolibompa får duga några år till! Synd bara att vi är så kassa på att komma ihåg bolibompa, för det gillar Vilja, och en liten stund framför dumburken, kan nog vara bra för att koppla av innan man ska kojsa...

Förövrigt! Är jag yr, mätt och stor om magen! Men trivs med livet! Allt är som det ska vara för att jag ska må bra! Förrutom att jag saknar några vänner... Men snart så! =)

Sov gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej har lagt till dig som länk på min sida om det är ok. kram! /lisa

Ullis sa...

Håller med o en hel del, men Alina älskar filmer och nu även ngrspel på datorn. Men datorn har en visstid tillåten. skola och annan lek går före. Får man se en bild på den vackra damen med magen?
Sov gott!

Mona sa...

Många bra tankar kring barnuppfostran det svåraste är att hålla dom när man är stressad är det lätt hänt att tv eller datorn får vara barnvakt men faktiskt så ser Eveline sällan på film datorn är inte så populär hon leker ofta bank,skola eller affär inne på sitt rum eller klipper och klistrar. Håller med Ullis om en bild på dig skulle vara roligt..kramar