tisdag, oktober 07, 2008

Fått jobb =)

Familjen sötnöt! =)
Hahaha... är tillbaka på mitt förra jobb, kapellvägen och jag lovar! Käns så jäääääkla bra alltså... Jag är såååå nöjd! Trivdes sjukt bra där alltså. Önskeschema har vi där så det kommer att lösa sig m tider. Inskolning på Torsdag och sedan åter in i verksamheten m att ta hand om så otroligt underbart söta skojiga människor. Inatt kommer jag att sova gott!


Haft en bra dag m Vilja. Klara har varit på dagis... Vilja fick vara hemma eftersom att jag o hon var på lassa igår, pga ett till kruppanfall... lovar er! Inte skoj att måsta se sin dotter kräkas, hosta och få kramper som gör att hon bara skakar i famnen på mamma :( Nu har vi fått hostmedicin utskrivet, men jag undrar om det hjälper då hon får sina stora anfall... igår hjälpte det inte. Hon var så sjukt duktig på lassa, först fick doktorn lyssna på hjärta o lungor och det utan gnäll. Sedan drack hon en mugg m medicin det oxå utan gnäll, sedan satt hon och andades i en mask som det rykte ur i fem minuter, det oxå utan gnäll. Hon sa att det aparaten ¨såg ut som pappas helikopter ;) Haha... förra veckan sa Magnus till Vilja, om folk frågar vad du heter så måste man ta ut tutten och svara dom Vilja, säg att du heter Vilja... så igår då en läkare frågade, och vad heter denna lilla dam? Vilja la huvudet på sned och korsade armarna och vankade fram o tebaka.... svarade... MMMM, JAG HETER VILJA... OCH MIN PAPPA SÄGER ATT JAG ÄR EN DUKTIG TJEJ!!!!! alltså... hur sjukt underbart söt kan man bli?! For hem m ett leende och tänkte att jag har väldans busiga flickor men dom har då lärt sig en hel del dom oxå. Tänka sig att pappa Magnus är en sådan stor idol för sina flickor... men det är säkert jag oxå men som mamma är det underbart att se hur mycket barnen verkligen älskar sin far... men desto jobbigare då han ska fara och jobba och dom är besviken... dom vet nu att det tar några dagar innan pappa kommer hem. Klara kan grina floder då han packar sin väska... skitajobbigt =( Men han kommer ju hem...


hane gött nu alla! så skriver vi alla en rad imorn, jag följer allas bloggar flitigt! älskar att få läsa det ni skriver! sov gott!

8 kommentarer:

Mona sa...

Grattis till jobbet! och Vilja är ju bara för söt....Kramar till er

Anonym sa...

grattis till jobbet!skönt å få göra nå annat än at bara vara mamma va??eller bara å bara....du fattar vad jag menar ;-)

stackars liten,hoppas medicinen ska hjälpa.

Anonym sa...

Yes, ringde dig, så de var ingen dröm. Grattis till jobbet, skönt att få göra något.

Anonym sa...

Nej fy inge kul med små sjuklingar. Tyvärr är de sjuka alldeles för ofta de små liven.

Fionas Krypin sa...

Grattis till jobbet Ramsan, vad är det för jobb egentligen, känner att jag har lite dålig koll. Stackars Vilja som fick krupp, det lät hemskt. Men vad duktig hon var hos doktorn. Kram/Stina

Andrietta sa...

Åhh....syster! Så glad jag blir för din skull! Grattis tusen gånger om! Tror det kommer bli kanon, speciellt nu när schemat fungerar. ;)

Söta lilla Viljis! Hon är ju bara så underbar. Är så kul att läsa det du skriver! Hoppas hon är bättre nu. Ge henne tusen kramar från yngsta moster!

Kram kram!

Johanna sa...

Grattis till jobbet! Har du slutat plugga då, eller ska du göra både och? Hoppas Vilja mår bättre, lät ju inte alls kul..

Ja bloggar var en bra uppfinning! Är ju jättekul att läsa! :)

Anonym sa...

Kul att få ett arbete att gå till. Underbart med önskeschema. Hoppas medicinen funkar mot kruppanfallen. Otäkt när dom får det. Kram Lill faster