söndag, oktober 12, 2008

En toppenlördag!

Frukost m världens bästa lekpappa! Vilja pratar m faster o gudmor Stina o Klara njuter av livet! =) Atlas ska ut o cykla, fick låna Viljas hjälm ;) !!! Haha....Hmmm.. fast i Atlas "bilbur" Gizmo sover iden på natten och barnen älskar att leka iden på dagen! OBS// Kika in Klaras tutte... såklart en Scaniatutte!!! Det som gäller i denna familj =)
Lördagsgodis för flickorna smutsiga ;) Mamma o Pappas sötnötar! =) Blir glad då jag kikar på denna bild, kolla in sockarna (magnus hittar aldrig 2 likadana och lika "busskitiga som dom alltid är"! )! *ÄLSKA* och det bästa jag har!
Vilja steker palt till lunch, m sessakronan på huvudet och sina fina sessaskor, men skorna på fel fot! Men tatt på dom själv! Allt pryder en skönhet ;)
Har haft en sån bra dag tillsammans med Magnus o flickorna... vaknade kl tio till lukten av nykokt kaffe ;) Då jag kom ner hade Vilja o pappa gjort kaffe till mamma och vilja frågade om jag ville äta frukost... la mig på köksoffan och höll dom sällskap (äter inte frukost av en ovana) Vi myste tesammans och sedan gav jag som förslag att vi fyra skulle åka ut till leos lekland, så blidde det men det tog ett tag eftersom att farfar kom förbi på kaffe (vilket var trevligt o uppskattat av flockorna, tänka sig vad dom älskar farmor o farfar!) Sedan då vi skulle bege oss stannade vi till i slaktstugan o fick kika på en älgkalv som nyligt slaktats, men det vi fick se var fyra klövar (används för att lära jakthund att spåra)... inte mycket mer kvar av den älgkalven! Trevligt trevligt, eller inte, beror på hur man ser på saken, men en älgstek är ju aldrig helt fel ;) Sedan tog vi flickorna o våra 2 hundar och åkte på leos lekland och det var sååå skoj, Klara trivdes så bra i bollhavet och Vilja for runt som en gasell, skulle åka m henne (kana) då jag kom upp fanns hon inte kvar så jag åkte ner i panik o tänkte att nu har hon tappat bort oss och är ledsen, men icket.... hon var halvvägs upp igen till den stora kanan... JAG SKA ÅKA MAMMA, KAN SJÄÄÄÄÄLV!!!!! haha, jag ba men Vilja, nu får du vänta på mamma, Magnus - hon kan själv! =) Aja! Trevligt iaf! Åkte sedan till lastbilsgaraget på klockarbäcken för Magnus skulle skruva, så jag o flickorna samnt hundar åkte o köpte korv. Sedan hem o käka tacogratäng! Vilja hjälpte mamma m lagandet, och hon är så duktig... men fick dock skura köket... köttfärs typ överallt! ;) Sedan stjärnor på is, Vilja dansade m Magnus under programmet! Tyckte att pappa var så duktig på att dansa. Sedan somnade Vilja o pappa i soffan och jag har städat o myst m hundarna o givit Klara hostmedicin... hennes tur nu! =( Fy o ve... Imorrn far Magnus söderut men jag känner iaf att detta blir en bra vecka för jag känner mig pigg o framörallt glad :) Hmmm... allt för ikväll! och en tanke till svärmor från oss, krya på dig! Kram kram! PS// tänkte på en sak, då vilja var bebis o magnus skulle klä på henne så klagade jag alltid på kombinationen på kläderna han tatt på henne, vilket slutade i att han inte tog sig för att klä på henne... jag klagade, vilket gjorde att han gav sig ann att klä på vilja men frågade alltid... VAD SKA JAG TA PÅ HENNE? jag blev irriterad av att han inte kunde ta sig ann det själv och det slutade alltid m att jag fick göra allt, därför kära vänner ser mina flickor ut som "kom o hjälp mig på vissa bilder" jag har helt enkelt lärt mig att uppskatta det Magnus gör m flickorna för att avlasta mig, alltså innebär det
*olika sockar
* ingen färgsammansättning på kläder
* inte alltid så rena och hela
Men då till saken, insåg att varför sitt o klaga då han försöker, (vilket jag alltid gjorde) typ, men herregud, så kan dom inte se ut, fattar du inte någe?! Då är det bättre att göra det själv... låter nuförtiden Magnus göra det han kan av saken utan att jag sitter o lägger mig i, inte rättvist att klanka o klaga hur han gör då han verkligen försöker! Så vad gör en sock hit eller dit... eller färgkombinationer! Saken är den, att jag klär Magnus o bestämmer o hjälper han m kläder så då kan jag inte kräva att han gör allt perfa m flickorna... Huvudsaken är ju den att han gör det och försöker! =) Låter man den andra ta lite ansavar och om man inte lägger sig i hela tiden som en kackelhöna så går allt så mycket bättre, och man får må bättre! Ganska sjukt då man ibland ser mammor som tar allt ansvar och sedan bara sitter o klagar på att pappan inte gör någe, hur ofta överlåter man ansvaret till pappan? Av min erfarenhet är det så att många klagar o gnäller men då dom väl får hjälp av pappan så gnäls det över att det inte görs på mammans sätt... då kan man ju säga... är man inte 2 om att skaffa barn, och borde inte sättet man tar hand om dom fördelas lika?! Tog ett tag för mig att inse att det är inte bara jag som kan bestämma hur, var eller när ang barnen!!!! Låter som om jag har ett sådant bra äktenskap, men det har jag många gånger inte... vi har det tufft vi oxå. Men då det kommer till våra barn så gör min gubbe rätt för sig veckorna han är hemma (vilket jag gott tycker att han ska då han jobbar borta en vecka i stöten) Kom bara att tänka på hur jag var för 2 år sedan, en som bara klagade på allt han gjorde m Vilja, farför kräva hjälp om man bara ska klaga o förstöra nöjet för pappan att vara med sina barn. Man är 2... NATT NATT!!!! KRAM KRAM!!!! VINK VINK!!!!

3 kommentarer:

Mona sa...

God morgon Ramsan!Vilken härlig dag ni haft Kramar till den mysiga familjen...

Anonym sa...

Ha ha ha känner igen mig! Visst är det så. Undra varför karlarna inte kan se detta med färg och olikheter och som du säger vad gör det egentligen?

Andrietta sa...

Vilka härliga bilder! :) Vad långt hår Klara fått. Börjar bli stor nu.

Kraaam!