tisdag, oktober 21, 2008

Färdigtrökt för Ramona!

Lägger in en bild på mitt val av röka. *sedan gosar jag till bilden m en sötnöt* 2 flugor i en smäll ;)
Hej och hå... hur ska detta gå! Slutar röka, tar min sista röka nu innan sängen... blir spännande! Har rökt i 15 år, insåg att mina problem m magen kanske delvis beror på det. Fattar inte vad tiden går fort, 15 år sedan man satt i skogen i "Sika" och tjuvrökte, det var tider det! Minns vad storasyster Regina och Mari Tagesson lärde oss ( madde o jag)


- ta halsbloss, sa dom!

- kan inte sa vi...

- gör såhär sa Reggan, säg pepparkaka!!! visa du Mari

- ok, Mari tog sig ett rejält bloss och medans hon andades in sa hon peeeeeepppppppaaarrrrrkaka! =) Haha!


Kanske inte så skoj att lära sig ta halsbloss, eller kanske inte så bra! Men det var tider i vartfall.. jag o Madde satt i skogen uppe på Lillberget i Robban, rökte gula blend. Kände att det vart varmt på jackan.. min flece (stavas) jacka smälte. Jackan finns fortfarande kvar ute hos mamma och varje gång jag ser jackan m hålet så ler jag, tyckte verkligen om Madde. Minns oxå vad pappa sa... röka gör ni banne mig inte, ser jag ett pack röka så blir jag tokig! Då äre bättre ni tar en prilla!!! Och ärligt talat så ska ni veta att min far bara sett mig röka , kanske max 3 gånger på 15 år och dom 3 gångerna är en gång då han kom på mig tjuvröka under en husvagnssemester (då var fröjden slut) Sedan dom andra 2 gångerna är efter att jag fått barn, har respekt ang rökat... fattar igentligen inte hur jag kunde vara så jävla dum och börja röka då min farfar låg för döden i cancer, varav en form av lungcancer, då är man fan int smart för det värsta var att jag nästan just börjat röka så m allt det tycker man ju att jag kunnat skita i skiten!!!! Ja.. tiderna hemma i Sika! Det var tider! Nu sitter man fast i skiten, rökare o storsnusare...


Aja, återkommer imorrn m hur dagen artar sig, LÄR VARA EN PURKEN BITCHRAMSAN SOM SVANSAR RUNT HÄR HEMMA!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag beundrar ditt beslut!! Själv slutade jag röka när jag läste till sjuksyrra. Köp nikotintuggummi, det hjälper dig. Jag håller på dig! Det här klarar du!!! Kommer att må bättreegter ett tag. Kommer en 3 månaders återfall, stå emot!!! Kram Lill faster. Diggar din kommentar hos Mona! Sov gott!! ( Med Magnus)

Mona sa...

Hejar på dig!!!!om du får återfall deppa inte ihop ta bara nya tag...tänk på att du är mamma och att dina godingar behöver dig ,du kommer att få massor av pengar över att spendera i Stockholm hos söta Andri, du kanske kan ta familjen på en resa, du kommer att lukta gudomligt gott osv osv Ja listan kan bli lång. Det min bror sa till dig har jag präntat in i mina barn och det funkar inte dom röker alla tre...Kramiz,, tror på dig

Anonym sa...

Bra där!! :-)

Anonym sa...

Ja, det är bra sis!!! Ursch!!!! var det verkligen jag som lärde dig dra halsbloss? Kram!

Johanna sa...

Men så bra! Hoppas det gått bra idag nu, de första dagarna är väl inte det lättaste kan jag tänka mig.. Kram kram!