måndag, oktober 04, 2010

måndag

Tjolavippen ... som dom säger i nils karlssons pyssling/ astrid lindgren. Den är bra den!

Herremin skådare vad det blåser ute, att det inte ger vika snart?! Är hösten såhär?! Såhär det ska vara nu innan man sitter i pulkan bakom skotern ... Tacka vet jag snön isådannafall ! Bättre det. Går ju knapt att gå ut, utan att man blåser bort till grannarna ;D

Idag har jag hunnit med massor ... ett stoooort bråk med flickorna på ica :( resulterade i att jag fick utföra mitt hot till straff! Dom fick inte baka bullar med mig på självaste kanelbullens dag ;( dom fick bara titta och känna på degen. Och äta bullar efter såklart! Jag måste bli mer konsekvent, annars kommer detta bara att bli värre. Jag har ingen chans mot två brudar, då dom är kombinerad av oss (magnus, o jag!) kommer inte att ha en suck i framtiden om jag inte blir hårdare och visar att det är jag som bestämmer. Men klart att det svider.... snäll vill man väl alltid vara!

Sedan kom mamsen förbi, har slingat hennes hår och klipt topparna. Hon har fått lite längd nu och det klär henne :) Fina lockar. Skickade med silverschampoo och silikondroppar som hon ska vårda sitt hår med ;)

På Onsdag ska vilja få bibeln, efter en middag och gudstjänst vid kyrkan. Snälla mamí ska följa med oss, jag och flickorna samt lillebror. Blir spännande för oss alla. Tänka sig vad tiden går fort. Vilja har dessutom fått mani på klänningar... Inget annat duger. Så jag har köpt på mig några på traddan ;) Klaraskruttan ville ha klänning, men bytte fort till byxor innan dagis.

Lite om allt denna dag!

2 kommentarer:

Andrietta sa...

Åååh! Vad fin din blogg är nu. Verkligen höstfint! :) Jag tycker oxå det är lite mysigt att blogga nu när det börjar bli mörkt och kallt ute. På sommaren har man inte alls samma tid. Äntligen får jag veta lite mer om vad som händer och sker hemma hos er. ;) Kram kram! <3

Anonym sa...

Trevligt att du har börjat om att blogga igen. Kul att få läsa om dig och din goá familj. Kram/Stina