fredag, april 09, 2010

Nu vill jag ut och gå ett varv... i leran och det blöta! Bara Magnus kliver upp så ska jag knalla iväg en sväng. Man har ju en bra ursäkt för att slippa styra vagnen oxå, nästintill omöjligt i denna lera. Idag innan Johanna plockar upp mig i Bygdeå ska jag hinna med en del saker .. dels bestämma vad jag ska ha på mig. Städa undan i köket, och vika alla mina kläder för det ser fööööörjävligt ut i garderoben!!!

Imorrn ska vi dels byta köksgrupp med syster o Jörgen och hämta pulkan i Luleå. Så jag ska ta det lugna gatan ikväll. Idag blir Hilding 6 månader, helt sjukt vad tiden går fort. Bara 6-8 a månader kvar tills han oxå ska in i barnomsorgen och jag ska tillbaka till söka jobb livet .. Får väl se hur det går! Jobba i vården med Magnus arbetstider går inte, så där söker jag aldrig mer jobb. Blir bara ett rent H vete att försöka få det att gå ihop. Det är ju trist för annars trivs jag med att sköta om utvecklingsstörda och förståndshandikappade människor.. Jag sätter dom högt och vill deras bästa, det är underbara männsikor som många gånger är den dom är av ren kärlek och bara för att dom är som dom är och inte tillgjorda på något vis. Skulle säga att dom är riktiga människor som inte gör sig til,l för att passa in i denna många gånger allför krävande och sjuka idealvärlden! Synd bara att många har tendens att titta extra eller glo som bara den och yttra sig elakt om dessa harmlösa människor. Det är tragist det .. alla har rätten att leva om man har kommit till världen, inte direkt deras val. Och tragist men sant så finns det många gånger annat bakom som gjort dom sjuka ... Har läst många sjuka saker om bakgrunder som gjort dom som dom är. Och det beteendet hos vuxna tycker jag är sjukt om något, och vridet som bara den! Det är därimot sjukt... Tystnadsplikt som vi har så ska jag inte slänga ut några historier här. Well Well.. det var lite om det ja! Sjukt hur jag kommer in på saker som inte har med min vardag att göra!

Nu ska jag gå ..

Inga kommentarer: