torsdag, april 29, 2010

jag 25 år...

Tänkte skriva lite om själva livet.. om man kan kalla detta ett liv eller bara ett försök till att hålla sig upprätt i vardagen?! Har varit så sjukt mycket på slutet... Kom hem igår efter att ha legat sju nätter på lassa, magnus två av dom och jag fem. Lilleman hade fått en influensa som satt sig på andningen. Behöver inte vara ingående på just det ... men obehagligt och jobbigt och prövande för mammas mammahjärta. Kom väll fram till att man fortfarande älskar sina barn sjukt mycket och att man igentligen bara är dom man har tid för ... när ska man ha tid eller lust att angagera sig i alla andra eller den stora kärleken, hinner knapt andas. Men det kommer väll.... Hursomhaver, då jag skulle hämta ut alla 50 mediciner, så hamnade jag hos en kvinna på apoteket i lassarettet. Hon ville ha mitt körkort... - va, är du snart 30?! Jo tyckte jag .. - det kunde jag aldrig tro, 23,24 - ja inte en dag äldre en 25 år skulle jag gissa.... jaha, tack vad glad jag blir, jag känner mig inte som 25, har inte haft mascara på en vecka ;) Du måste verkligen vara vacker då du gör dig fin om du är såhär fin nu! - hur många barn har du? 3! - ja du är gjord för att föda barn! :) Och lillkillen din får bra bröstmjölk ser jag?! nja.... jag har bara ammat han i nio veckor, välling som gäller! - jaha, jamen jag älskar sådär knubbiga barn som ser så välmående o friska ut! - hur gamal tror du att jag är sa hon... 42,43... hon ba - nej jag är som du, en fräsch kvinna, - jag är 51! :) Ja jag säger då bara det .... vilken underbar kvinna och vilka fina människor det finns! fick dessutom ett nr till lassarettets bästa gynekolog som hon ville att jag skulle ringa o boka tid hos, eftersom att jag fick blodförgiftning då jag satt in spiralen senas... underbara kvinna säger jag bara!

Imorrn valborg. Ställde ju in hela kalaset här hemma. Antagligen så blir jag hemma med lille Hilding då Magnus far med flickorna under majbrasan ... ska bli kallt o kyligt. Så vi har det bäst hemmavid.... Vill inte utsätta han i onödan för kyla och bacilusker! Det klarar vi oss utan TACK!!!

1 kommentar:

Eliha sa...

Hej!
Men du vad kul att få en sån komplimang, det är ju alltid kul att höra sådant :)
Hörde att ni varit inlagda, hoppas eländet gett sig nu och att ni får vara friska framöver. Jag håller på å va sugen på ett mammafika igen ;) vart ju som inget mer efter vi varit hos Anna.

Hoppas ni hade en fin valborg trots det tråkiga vädret, själva var vi hos Peppe, Sussi & Agnes och vi var inte heller ute å kollade på nån majbrasa. Bara grabbarna som for en snabb sväng.

Kram