måndag, april 12, 2010

Har haft en toppendag med Magnus. Först blev det dagmamma för flickorna, fast Magnus hade hemmadag. Jag hade skrivit fel schema. Magnus blir hemma denna vecka och nästa vecka eftersom att Viljaskruttan fyller fyra år nästa Tisdag. Eftersom att jag/vi har toppendagmammor, så var det inga problem att lösa detta. Fick byta dagar! Tack snälla... Har oxå diskuterat med Magnus, och vi har bestämt att vi kommer att även i fortsättningen ha dagmamma och inte ha dagis som barnomsorg, varför?! Jag känner mig tryggare med mindre barngrupper, och tycker att det viktigaste är att barnen får tid och får ta plats. Vill att dom ses .. Pedagogiken är säkert mer praktiserad på dagis, men jag tror att det inte är ett måste för barn under fem år. Aktiviteter, pedagogiska arbetet kommer dom att få praktisera tillräckligt då dom börjar förskolan. Just nu vill jag bara att dom får vara barn och bara vara den dom är ...

Åkte till stan idag, jag fyndade en åkpåse till lilleman, en tunnare sådann. Halva priset på den och den passar till båda vagnarna :) Sedan storhandlade jag och Hilding och Magnus hämtade upp oss sedan. Hämtade flickorna, sedan tog vi en skotertur upp till skogskojan. Jättetrevligt .. och pulkan får alla +, jag plus alla barn ryms och har det bara bra iden! Sedan en tur runt Bygdeå. Var inte hemma förns halvåtta. Nu sover barnen, jag ska fixa lite med vilja o magnus matlådor, hon ska följa pappa inatt =) Sedan ska jag sova gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

LÅter som en bra dag! Kram/Stina

Saker och ting sa...

jaaaaa mer dagmamor åt folket!!