onsdag, april 07, 2010

blir så sur!!!

ja, nu är jag sur... fyfan! magsjuka i sju dagar .. är det möjligt alltså?! ensam är man nu oxå och inte fan är det nån som ids ringa och höra hur det är med barnen, eller om dom behöver något. här ska dom släpas fram och tebaka med mamman som måste på affären och apoteket för att köpa nödvändigheter... ska man alltid måsta be om hjälp för att få nån?! ingen som bara kan erbjuda en lite hjälp... får väl kastat i ansiktet att jag skaffade tre barn tätt, rätt åt hon typ! jamen låt det vara så då, och då tänker jag inte heller be om hjälp. fyfan för att jag är föööör snäll med alla och alltid ger av mig själv. blir så arg och sur.... jag har tre jättesjuka barn, en stor släkt men fan ingen som ids höra av sig och fråga hur dom mår!

kalla mig egoist eller vad ni vill.. men att inte vara rättvis är det värsta jag vet! hatar orättvisa, och göra skillnad på folk och fä.... låter det bara vara nu, för jag blir så trött på att över huvudtaget ens behöva tänka på hur egoistiska alla är. skiter i om ni blir sura, eller arga... mina barn är sjuka och ingen bryr sig, ingen som ens kan erbjuda sig att kanske handla, eller fixa det barnen behöver!!! tur vissa får allt serverat...

All är välkommen att läsa min blogg, men kan man inte ta det jag skriver så har man absolut inget här att göra. Läs min blogg för att ni vill och inte bara för att snoka och bli sura... skriver mycket från hjärtat just därför att det inte går att prata med allförmånga runtikring mig. Vägrar att ta skit från folk som inte står för vem dom är, så inga anonyma kommentarer tack!!! Vill ni yttra er så våga stå för vem ni är, annars låser jag bloggen! Är trött på alla sarkastiska anonyma kommentarer! Eller folk som pratar om det jag skriver bakom ryggen ... det här är ingen skvallerexpress, utan mitt liv det handlar om! och alltför många som bara läser. törs tyvärr inte låta andra ta del av deras liv.. tyvärr finns det alltförmånga, som bara läser och läser, vrider o vänder det dom läst till något dom kan skvallra om för resterande fruntimmer i byn, som igentligen inget har att göra.. förrutom att ... jajustja. SKVALLRA!

Finns ju faktist ett just fint ryckte om mig har jag hört av min syster. Att den där Ramona, hon är allt bortskämd hon... sitter bara hemma och har det så bra! Host host.. var personen ifråga full eller, vad har det bra? På vilket sätt då... syftar personen ifråga på att min man har ett eget företag, vet personen i fråga vad som krävs av en tjej som har en kille som ligger på långvägen varannan vecka, vem är bortskämnd?! Hur kan det vara jag som är hemma ensam 60 % av månaden.... flera dagar och ensamma nätter i veckan. Hade varit kul om denna person sa det till mig... så skulle jag fått en chans till att förklara hur mitt liv ser ut just därför att min man jobbar som han gör och jag tar hand om våra tre barn, sköter huset, eldar, och gör allt som vissa fruntimmer har alltför lätt att gnälla på direkt dom får göra det själv, eller så gnäller ni direkt era män jobbar lite övertid eller går ut och jobbar extra en söndag. Ni gnäller för att ni inte fixar att vara själv... ni vet inte hur man gör och ni behöver en man för tryggheten och inte för kärleken. Kan säga att min man har det jävligt bra som har mig, en tjej som klarar sig själv, en som inte gnäller för att han jobbar... en tjej som fixar det mesta. Men jag är då fan inte bortskämnd på något vis. Jag gör ett jävligt bra jobb, och det borde ni veta ni som vet hur vi har det... Men är oxå glad för att jag lever ihop med Magnus pga kärleken och inte för tryggheten! Tacka då gud varje dag för att vi har ett liv, och ett bra sådant!


tack och godnatt!!!

5 kommentarer:

Johanna sa...

Bra skrivet Ramona! Stå på dig bruden! Sjukt att folk försöker trycka ner andra för att de ska må bättre..

Hoppas ni får slippa magsjukan också..

Andrietta sa...

Åh...syster. Blir lite ledsen när jag ser att du är så upprörd.

En hjälpande hand är inte mkt begärt. Hoppas någon som bor närmare än vad jag gör och som har möjliheten, sträcker ut den.

Så lite kan göra så mycket.

Sen skit i allt skvaller. Om de har så tråkiga liv att de måste prata skit om andras, så kommer de förhoppningsvis inse det en dag oxå.

Kraaam!

Anonym sa...

Oh... Önskar att jag bodde i byn nu så jag kunde hjälpa.... JAG tycker att du gör ett superjobb!!
/Joanna

Jerry sa...

Helt rätt! Jag känner på samma sätt ibland. Folk antar så jävla mkt utan att veta hur det egentligen är. Well fuck them all säger jag bara, det är vid sådana tillfällen man ser vilka som är ens riktiga kamrater. Stå på dej, bry dej inte om andra. Livet är för kort för att umgås med idioter, eller ens lyssna på dem.
// Jerry

Anonym sa...

Du gör det bra Ramona! Inte många som skulle palla med att vara ensamma så mycketoch fixa allt själv.