torsdag, juni 17, 2010

torsdag

Vilken dag .. haft fullt upp. Först lassa med Klara och Hilding, provtagningar och rökavvänjingen. Gick bara bra. Sedan hämta Vilja hos dagmammorna, där fick vi ficka :) och barnen hade gjort flaggor! Duktiga så och duktiga fröknar! Sedan blev det faktist mat på frasses, jag åt nyckelmålet. Rekomenderas. Gillar inte snabbmat längre, jag blir risig i kistan och blir bakis dagen efter. Åt en pollypåse igår... det fick jag ångra bittert imorse då jag vaknade. Får en reaktion utan dess like... är väl ganska bra isig för jag kan inte äta mig tjock som jag gjorde förr. Ikväll blir det morötter och te till kvällsfika.

I helgen nalkas det partaj både för herr Magnus och fru amona. Han ska ut imorrn med sina vänner.... som vanligt är man knapt inräknad, så jag står över! Är väll något man avskyr med det yrket. Fruar och sambosar är inte så välkomna... men visst finns det brudar där. Men man är väl helt enkelt för bra i min mening för att vara med, och det stör mig inte längre. Klarar mig rätt bra utan en fest med tradarsluskar, går ju faktist i min mening där oxå att inte sticka under stolen med att många karlar som kör lastbil på långvägen är rätt knasiga och jag har faktist full förståelse varför dom ligger högst i statestiken bland skilsmässa (nu menar jag inte att vi ska skiljas)Bara att många man träffat genom åren är lite särenliga och behandlar sina fruar illa. Vet inte hur många erbjudanden man fått genom åren. Och chockad blir man då nån annan säger.. ta inte illa vid dig, han är gift och menar inget med det han säger! Sjukt.... jävligt elakt mot familjerna dom har hemma! Ja helt enkelt så är det inget jag ser nöje att beblanda mig i.

Jag ska ut på Lördag, det kommer att bli skitaskoj. Hemvändarpuben på Bruket. Alla mina kära flickvänner ska dit och jag ska käka och förpartaja med syster och hennes sambo. Får se om mamma kan köra en hem, eller om man får slagga på robban. Huvudsaken man är hemma innan Magnus rattar vidare med tradaren. Ja det var lite om allt det! Händer mycket hos oss... glömmer hälften! Jo justja.. syster Andrietta o Fredric kommer på Söndag :) Måndag ska vi klippa och färga oss platina! Välkommet så ;) Have Fun!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en trevlig helg! Känner igen det där med att sambosar inte räknas in när det nalkas fest för tradargrabbarna...dock har de väl rykte om sig att kunna bli ganska blöta fester och då står jag lika gärna över.
Så nu blir det platinablont?!En gång blond alltid blond sägs det, stämmer på mig iaf. Speciellt till sommaren vill jag vara ljus i håret. Kram/Stina