onsdag, juni 23, 2010

sommar o sol

Vilken underbar natt! Gick och la os innan elva .. vaknade vid fem. Utvilad som bara den! och lilleman har sovit gott ... utan gnäll och feber. Nu ger jag ju ioförsig alvedon var sjätte timma för att värken i örat ska dämpas lite. Men i förrgår fick jag ge 2 suppar för att 40 graders febern skulle sänkas lite iaf ... Kanske det ger med sig nu! Jag hoppas det. Skulle vara så skönt med en lugn semester, utan akuta besök på akuten i Umeå. Vi planerar ju en husvagnstripp här framöver då Magnus går på semester.. Kan ju inte åka så långa vägen om man måste in med lilleman. Så... ja jag håller mina tummar och tår för att han blir frisk. Så vi kan hitta på något för flickorna.

Idag ska vi tjoa på hemma. Plocka undan och fixa kring huset. Sedan en liten biltur så jag får bjuda småsessorna på mjukglass i Robban.

Snart midsommar ... tyvärr så fick vi avboka våra planer med A, P o D. Om öroninflamationen är bakteriel (vilket dom tror) så kan den smitta. Inget jag vill ge andra. Magnus och flickorna far på midsommarfirande under dagen. Så är jag hemma med lilleman och fixar inför middagen. Så det blir myspys hemmvid!

Har klipt mig oxå ... blev page med lägre fram ... nöjd som bara den! Fick bort allt sönderbränt hår som kom av vevan i vintras. Platinablond igen! ;) Meee like! Har förresten världens bästa frisör, Anna i Robertsfors. Lillasyster blev så nöjd att hon höll på att fälla tårar, sant! Hon har varit så missnöjd i flera år och inte hittat nån som kan klippa henne, eller använda kniven .. då tipsade jag om Anna! :) Den bästa ... Hon vet exakt vad som passar, och framförallt hur man färgar eller blonderar. Och tar aldrig föööör mycket! Det gillar vi skarpt.... Hon använde förresten inte saxen i Andris hår en enda gång, det kallar jag för finess ;) Min duktiga Anna!

Ha en toppedag! För det ska vi ha ;) Jag och barnen!

2 kommentarer:

Fionas Krypin sa...

Skulle vara kul om du lade in en bild på nya frissan Ramona, du verkar ha en toppenfrisör. Ha en trevlig midsommar! Kram/Stina

Angelica sa...

Inte mjukglass på grillhörnan hoppas jag? Jag äter inte där sedan min bror blev matförgiftad och sedan Sara jobbat där och fått reda på hur noga dom är med att rengöra maskinen! Urs.. :/