tisdag, november 10, 2009

tisdag

Ser att man inte har tid att skriva... eller kanske inte mycket att skriva om! Hinner bara med familjen och lillbebis... Har börjat gå på familjecentralen i Robban och jag måste erkänna att det faktist är riktigt trevligt och man träffar en hel del skojiga mammaor och andra barn. Man surrar fort bort tiden och jag tror att man lätt skaffar sig några vänner, om man vill. Skojigaste av allt är ju att det finns 2 tjejer som jag gick med på dragonskolan.. dom har hamnat i robban och har barn, en av tjejerna var jag faktist riktigt bra kompis med, vi har mycket att prata om eftersom att det är 10 år sedan vi umgicks senast! Riktigt skoj att dom hamnat i min kommun... Jag har ju inte direkt haft problem med för många vänner just här sedan vi flyttade hit. Känner att det var dax för nya gemenskaper... Har ju mina nära vänner i Östersund och Umeå, saknar dom för vi alla har många småbarn och tiden räcker inte alltid till för att ses. Veckan då Magnus jobbar hemma, är för mig helig så den veckan vill jag ha nära till han och umgås hjärtligt mycket med han, men det är väl viktigt det med, är väl lika kär som för 12 år sedan och finns han näravid och när till hands så vill jag vara där ;) Me like mye man ;)!!!

Farsdag var jag sjuk och snuvig... firade Magnus på kvällen m blåa rosor, tidning, trisslotter och lite schampo o deo. Han trodde att jag glömt bort han... skulle jag väl aldrig göra men däremot var det ju jag som inte blev uppvaktad på morsdag! =)

Nu ska jag fylla på pannan o mata lille Hilding!

3 kommentarer:

Ullis sa...

Roligt att träffa galma vänner. Hoppas du får ta upp er bekantskap och gro ny varm kamratskap. Det ör viktigt att ha ngn vän när. Hoppas du mår bättre i snuva och så. Kram till dig och dina kära.

Andrietta sa...

Blir nyfiken på vilka det är som flyttat till Robban? ;)

Du är allt bra söt syster. Nästa morsdag förtjänar du dubbelt firande.

Kram på dig!

Mona sa...

Låter som ett helt vanligt familjeliv,njut medan du har alla runt omkring dig snart är dom stora...det går rekord fort.Kramar