fredag, november 20, 2009

gotta sig!

Ja om det är nån som vill gotta sig i min olycka så gör det nu! har en liten kille som skriker varje kväll... inget kan trösta han förrutom bröstet, men då det är utsuget och inte kommer en droppe så blir han förtvivlad och det hjälper inte heller.. nån som har ett supertips så ge mig det nu innan jag blir galen! Veckorna utan Magnus lär ju bli ett h-vete om det ska fortsätta såhär.. har ju 2 till att tänka på! Lär väl bli ett h-vete då mannen är hemma oxå... eftersom att jag är trött o tjurig om dagarna, och det bara är jag som duger åt lilleman. Nej detta var inget jag väntat mig och inget jag gillar! Nu vet jag hur andra mammor känner sig som inte kan få sin bebis att komma till ro!

Tack och Bock! Sov gott ni som får... ska försöka få i mig mitt tredje mål för denna dag!

natt natt!

4 kommentarer:

Unknown sa...

ett litet råd... känn ändå lungnet fast han skriker.(det är svårt ,men han vinner om du också blir stressad).Ge honom mat oftare ett tag så får du mer mat..en stor kille i väx tider äter mer än tjejer redan nu...de ger med sig snart ha tålamod.M

Ullis sa...

Håller med föregående talare. Speciellt lugnet. Om nu detta inte räcker, kan du ge tillägg efter du ammat och det är slut på bröstmjölken. Du måste även äta rätt och se till att alltd dricka ett stort glas vatten efter varje ammning. Lycka till!

Anna sa...

Inget roligt för dig... Har en lite Tage som skrek som en minidjävul på nätterna och aldrig tyckte han vart mätt, fast han var det (han blev ju tjock å rund). Har inga tips tyvärr. Det är väl bara att försöka intala sig om att det går över NÅN GÅNG, men det hjälper ju kanske inte när man ständigt är trött och arg.

Mona sa...

Hej Ramona! Visst är det gulligt med killar? Har du glömt vilket namn du gav honom , minns hur vår Hilding såg ut en stadig bit som behövde mycket mat:-) Min äldsta son skrek ofta ville äta var tredje timme och det fick han efter ett ( jag var uthållig)tag om man inte ger sig så finns mjölken där. Goda råd har vi men det är ändå du och lilla Hilding som ska må bra gå efter din magkänsla. Du klarar det!!!!Kramar