fredag, november 27, 2009

kommit på.. en sak!

Är nästan bättre för allas skull att jag kliver upp efter kl fyra... blir så trött och sur då jag sover mot åttatiden. Vaknar knapt och mår illa eftersom att jag somnar så hårt efter den jobbiga natten. Så nu har jag varit uppe ett tag och lilleman har kommit till ro och sover gott ;) Vilket han förtjänar efter dagen/kvällen igår... igår var ingen bra dag för min älskade lilla Hilding! Skär så i mammas hjärtat då min lilla kille får gråta som han får... tänker varje gång... ska det vara såhär, mitt tredje barn och ingen förrutom jag kan få han att komma till ro, är väl framsteg iaf... har upptäckt mot min förvånan att det iaf finns typ 2 andra han har kunnat vara hos i famnen, utan att börja gråta efter typ 30 sekunder! Skönt... Han blir 7 veckor idag, vill väl att tiden ska gå rätt fort fram till 3 månadersdagen, så hoppas jag att det blivit bättre. Fortsätter iaf att kämpa på med amningen, tänker fasiken inte ge mig denna gång, trots alla vakna dagar/kvällar och nätter.. ska bara amma, i 6 månader. GER MIG INTE! Trots detta är jag full i energi och mår faktist bra! Känner att jag kommit till rätta i livet och är rätt nöjd. Har väl pga lillemans kolik insett att jag inte har tid att bry mig om småsaker, och vissa människor. Gör det som är bäst för mig själv och mina barn... passar det inte så kan man tacka o bocka för sig.... Skiter i vilket. Jag är den jag är! Tänker leva mitt liv som jag vill, vad det då innebär att inte göra mig till, vara en surkärring om jag vill, säga vad jag tycker, vara med mina vänner i fest eller utan fest... Köpa hur mycket kläder jag vill (för miiiina pengar) Vara ful i munnen, vara sarkastisk, vara pajas och spela allan!

Idag blir det att börja m julpyntningen! Jihaaa.. =)

Ha en toppenhelg!

5 kommentarer:

Jerry sa...

Helt rätt kusin!
Var som dej själv och som du känner att det passar dej bäst, skit i vad folk säger. Jag gör likadant. Finns INGEN anledning att bara falla in i ledet som alla andra drönare. Tvingar man sej vara någon som man inte är så är det bara en själv som förlorar på det.
Jag har lite svårt för folk som formar sej helt efter alla andra bara för att de inte har ryggrad nog att vara sej själv.
Sådeså! =)
Tjing!

Mona sa...

Kusinerna har talat!! Håller med Jerry var dig själv ,,det är då jag gillar dig bäst!!! Tony hade kolik skrek i mer än tre månader om man skulle få han att sova, som nästan var omöjligt så drog vi vagnen över en tröskel då sov han som bäst :-)nu kan man le åt allt elände men då var jag svimfärdig av trötthet. Många kramar till dig raring.

Andrietta sa...

Du kan skicka Hilding till mig så kan jag ta hand om honom i tre månader. :)

Ta hand om dig själv direkt tiden ges. Du behöver vila emellanåt du med. Du är stark och jag vet att du kommer fixa detta precis som allt annat.

Tusen tack för bilderna på flickorna. Jag kunde inte blivit gladare! :) Saknar er så otroligt mycket.

Många många många kramar! <3

Anonym sa...

hej :)! jag tog inte sprutan ... dum som jag var gick jag och kollade på internett om biverkningar och då vart man ju avskräkt :/ jag velar fortfarnade om jag ska ta den eller inte. men fick ni några biverkningar av sprutan?. är allt bara bra med dig annars ? :) kram! / lisa a

Ullis sa...

Kämpa på bruden och stå upp för dig och din familj. Håller med Andri att vila så fort du har en chans och låt Magnus hjälpa till i hushållet när han är hemma.