måndag, november 30, 2009

Hej

Vilken härlig dag med ett underbart väder... eller inte!? Regnar, visst kunde vi få snö så vi kan köra lite skoter och grilla på morikan! Svenska vintern är inget som förknippas med snö .. bara regn o slask samt lera.. önskar verkligen sådanna dagar som denna att man inte hade så förbannat mycket lera! Allt blir smutsigt och bilen samt hallen ser ut som en crossbana!

Denna dag! Har just lämnat mina älskade flickor... ska klippa och göra slingor idag kl elva ;) Javisst, har blivit många slantar på frissan nu denna höst, men måste få till håret så jag blir nöjd. Vill int vaa så mörk som jag är... som kajsa sa - en gång ljus, likamed alltid! Töntigt men sant för våran del. Hinner inte väga lilleman idag och pga koliken, med risk för nedgång i vikten så väntar jag tills på Onsdag. Kan inte leva med en minskning. Mamma erbjöd sig att passa lilleman idag då jag har klipptid, funderar på att lämna han hos henne, hon passar ju lix Manne... måste ju suksesivt lämna bort han så han lär sig vara med andra. Magnus tycker det är bra eftersom att jag är så överbeskydande, och vill ha han nära hela tiden och säger till alla hur dom ska göra... beror nog på koliken, har ju tagit hand om han och vet väl vad som får han att lugna ner sig lite och komma till någonsådär ro. Faktist, han somnade 3 timmar före beräknad tid inatt, så han gör ju framsteg! och han sover fortfarande. =)

Gjorde skyltsöndag m mamma, och barnen igår... inget att skryta över direkt. Inget godisregn och vilja blev ledsen i ögat, - varför får alla andra barn men inte jag mamma?! Så jag köpte hem en massa tomteskum, ischoklad osv....

Nu ska jag göra mig klar för dagen!

3 kommentarer:

Andrietta sa...

Hur blev håret??? Skicka bild åt mig imorgon så jag får se. :)

Jag har inte glömt att jag ska posta skorna å byxorna åt dig. De kommer snaaart. ;)

Puss å Kram syster!

Mona sa...

En liten undran från moster i Köping, Har du något hår kvar? Härligt att lilla gubben fick sova en stund och du nog klarar mormor Lotta av en Hilding!!! :-)) Kramar

Ullis sa...

Hoppas håret blev bra. Håller me andri. Vill se en bild!!!!!Denna gång hoppas vi på ett foto, bara så du vet. Kram