måndag, mars 09, 2009

Hej Igen!


Får la be om ursäkt.... för mitt kassa beteende m min blogg!!! ( hela 8 dagar sedan sist. Saken är den att då Magnus jobbar på hemmaplan sitter jag inte vid datorn... Slår knapt igång den. Har oxå jobbat fler 14 timmars pass den förra veckan, och gravid som man är så tar det verkligen på krafterna.... Har redan fårr lite känningar i nedre rygg (hoppas dock att jag slipper mina tidiga foglossningar) som brukar ge sig till känna i vecka 16.... Har fått så otroligt mycket vätska redan, vigselringen åker av stupikvarten (vilket jag inte gillar) tycker den hör hemma på mitt finger ;) Älskar ju den! Sockarna sitter som klossar på fötterna och efter en dag, mot kvällen får jag lägga benen i högläge och försöka få undan vätskan och försöka bli av med den olidliga känslan av värme i händer och fötter!!! Inte lidit av detta förr..... har dessutom.... fått åderbråck, och tydligen ligger det på pappas sida, fastrar?! Är det så? Som tur så har jag sluppit bristningar på mage, och hoppas på det lika så denna gång! Men men, om så fallet blir så skitsamma, har en fin man, och då 3 underbara barn =)

Hade pk möte idag... hygiensköterskan från lassa var förbi, vi fick kika på våra händer under en uv-lampa.. hahaha!!! Jag VAR SÅKLART EN AV DOM MED DOM RENASTE HÄNDERNA OCH MINST BAKTERIER PÅ HÄNDER OCH ARMAR ;) stökit som man har hemma, men skit finner jag mig inte i. Man ska vara hel och ren!!! Hygien är viktigt, och det ska man oxå lära sina barn. Inte vara manisk för lite skit dör man inte av och lite skit är bra för bakteriefloran... maniska mammor som är kliiiiniska får faktist ofta barn m astma och barn som är sjuka och inte tål sjukdommar. Min yngsta dotter Klara har nog stoppat det mästa i munnen, och har faktist ärligt aldrig varit sjuk på 2 hela år. Då alla vi andra låg i vinterkräken sprang hon runt med en kakpaket och var så frisk så =) Vilja = alltid sjuk! Jag = manisk med städning, hygien, sanera tuttar och flaskor, renbädda och allt annat då hon var bebis. Kan ju bero på det eller så tål hon helt enkelt bara mindre, lite vekare som sin mor och Klara som sin far....

Hoppas att alla ni mår bra, följer era bloggar även om jag inte skriver! Och faster Ullis, har du någe tips på vad man kan göra mot denna varma känsla i händer och fötter???

*kramz*

3 kommentarer:

Mona sa...

Hej Ramsan! Det är jag som är den skyldiga fastern med åderbråk,, fick dem när jag väntade Dan...har opererat men nu är dom tillbaka och ännu flera....
Kram

Mona sa...

Menade naturligtvis åderbråck..

Ullis sa...

Magen skall du smörja in med fet kräm varje kväll innan du går och lägger dig. Desutom bör du inte arb 14 timmar. Det får man inte enl lag! och dessutom borde du tänka på din ork och kropp under graviditeten. Råd från Sjuksköterskan Ullis