torsdag, maj 20, 2010

härliga torsdag, Klara 3 år! =)

Dax att skriva en liten rad ... har så otroligt mycket att göra och hinner tydligen bara med FB! Har haft 3 års kalas för Klara idag och det blev en bra dag. Tror bestämt att hon blev nöjd över alla fina paket, framförallt sminket och väskan med hårsaker, och hopprepet ;) Stora tjejen nu som vill vara som storasyster! Två små fina sessor har jag som bor Under mitt tak. Lilleman återhämtar sig efter parainflunsan, åkte in en sväng till och blen inlagda på barn2, men nu är det bara som sagt återhämtning. Så skönt att han mår bättre lillfisen... det värsta jag varit med om. Sviterna för mig efter denna perriod m sjukdommar kommer nu då spänningarna släpper. Är så otroligt trött och utmattad i kropp o själ. Har inte mycket energi över alls... ids knapt hänga tvätt eller plocka undan!

Många undrar varför vi ska sälja huset och flytta... Kan väl svara på det här. Läget är ju som så att jag verkligen inte trivs här, känner mig inte delaktig i bygden och det känns som om man aldrig kommer att bli en av den. har mitt hjärta i Umeå och i Robertsfors. Beslutet har vi tagit tillsammans, vi har pratat om det i drygt 2 år. Men vem vill sälja ett hus efter 1 år?! Så vi har försökt ... Men det har aldrig funkat, Magnus är borta en stor del av veckorna. Jag är ensam varannan vecka, och ibland blir det nästan 14 dagar. Det är tröttsamt och slitigt för mig o barnen att sitta på ett ställe där man igentligen inte trivs. Jag har pratat mest om saken, och har alltid dragit upp att "jag vill flytta närmare min familj" Men som jag skrev, beslutet har legat hos båda.. och ingen har tvingat den andra att flytta alt att stanna. Snacket går om att jag redan flyttat, eller att jag tvingat Magnus att sälja ... så är såklart inte fallet. Vi har 3 barn och är gifta och gör såklart allt för att familjen ska må bra och försöker få alla att trivas. Sätter mina barn i första rum, och med en man som är borta mycket, är inte detta boende en bra föruttsättning för mina barn och inget jag vill ge dom. Skulle stressa ihjäl mig om vi stannar... och kanske lite lapp och byasjuka på det om jag ska vara ärlig! Helst lever jag ... sköt dig själv och skit i alla andra, vilket är omöjligt här. Då blir man utstött och ensam. Så inget för mig. helt ärligt så hade Magnus kunnat stanna, men detta är väl inte viktigare än våra barn eller sin frus välmående.. hus finns det överallt. Och det känns skönt då det är överstökat och att vi förhoppningsvis får sälja huset till nån familj som kommer att trivas bättre med det och denna byggd. Hårda ord... men sanningen.

Nu ska jag fixa en del saker inför visningen på Söndag. På Lördag kommer A, P o D och hjälper oss och vi ska bjuda på grillat och några kalla! =) Me Like!

Sov Gott I Alla Stugor! P O K!

4 kommentarer:

Andrietta sa...

Det kommer bli bra det där! :)

Tog du inga bilder på kalaset? Skulle så gärna vilja se lilla sessans lycka!

Snart ses vi sis! Som jag längtar! Kram på dig!

Mona sa...

Härligt att du skrivit lite i BLoggen!!!! det har varit så tomt och tyst här på dessa sidor. Hoppas allt blir bra med husförsäljningen och att ni hittar ett nytt ställe att bo in er på :-))

Glöm inte att vila Ramona!!!!
Kramar

Anna sa...

Helt rätt! Man måste göra det som känns rätt, även om det känns jobbigt vad folk ska säga och fast alla andra tycker det är konstigt å fel. Hoppas ni hittar ett ställe som ni kommer å trivas mer på.

Wickans värld sa...

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/allergi/article6969324.ab

Titta! Det är bara bra att du inte städar nåt idag!! =)