tisdag, maj 04, 2010

Akuten Igen!

Ja det blev ett besök på akuten ikväll ... ides inte tjafsa med nån barvakt så alla barn fick åka med, och det gick då bara fin fint!Jag har så sjukt duktiga flickor som är så anpassningsbara ... lik sin mamma där tror jag! Blev adrenalin för lilleman, lilla hjärtat hade början på ett astmaanfall, trots alla mediciner han får hemma nu. Men med alla förskylningar och alla baciller och med hans redan nedbrutna försvar så är han kännslig. Tryggt oxå att barnläkaren sa att det bara var att komma in om jag ville att han skulle få andas adrenalin, första gången vi åkte in (då vi blev inlagda) hjälpte inte 2 gånger. Skönt att han blev bättre på den första gången och på 5 minuter kom slemmet ut! Klart det svider i mammahjärtat. Kan säga att jag är sjukt trött, som en sovande anka med en rygg som värker, bäcken som fastnar då jag går, inflammation i ryggmusklerna, risig i kistan utan dess like, blå/svarta ringar runt ögonen, hyn ser förskräcklig ut, bara inatt ploppade det ut minst 20 stoooora plitor... jag som varit fri från det sedan hösten efter bröllopet. Men antar att min kropp är utbränd och trött! Fast i huvudet känns det inte så ... bara att köra på och falla knall i backen då barnen vuxit upp (skämtar) Har kommit igång med promenaderna igen och kosten, så det ska nog bli bra igen ... Nu ska jag försöka sova. Skönt att Magnus kommer hem inatt, man känner sig betydligt tryggare då. Är man ensam, så tar det på krafterna att alltid måsta vara den stabila, lugna och trygga famnen. Jag har igentligen fobier för blod och alla sjukdommar ... jag avskyr då barnen far illa och har ont, likaså om Magnus blir sjuk eller mår dåligt. Absolut det värsta jag vet, är överbekyddande och fixar inte att se mina kära hjärtan må dåligt! Menså känner väl all mammor, antar jag. Men jag är stark och ska så förbli. Finns säkerligen en mening med alla prövningar här i livet ... man blir starkare och övervinner sig själv vid alla nedgångar eller motgångar! Det är väl det som antagligen gjort mig till den jag är idag ... ett hårt yttre, men ett hjärta som lätt smälter, och har alltid många funderingar och grubblar alltid över något. Ger säkert ett intryck att jag inte bryr mig ... men jag är en otroligt brydd människa, som vill ha en förklaring till allt. Varför När Var Hur... ja det är jag!

Godnatt o Sov Gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud, stackars liten, hur mycket ska han behöva utstå!?Hoppas han blir bättre snart! Kram/Stina

Susanne sa...

Hejsan ! Jag hoppas det blir bättre för er snart och att lilleman klarar sig från sjukvård....inte kul när ens små kära är dåliga...särskilt inte SÅ dåliga :(
Nu till en annan sak: jag har sett att ert hus ligger ute på hemnet, ska ni sälja, trivs ni inte ??
Ja, du behöver inte svara på det om du inte vill förstås
Kram/Susanne, Näs.