måndag, februari 01, 2010

babymassage

Åååå.. vilken kyla det varit idag. Varit och vägt lilleman.. snart 7 kg tung. Hade babymassage för första gången. och det var riktigt trevligt.. både för lilleman och mig själv. Rekomenderas! Sedan Snick Snack prat m alla mammor. Vi sa då vi satt ner och fika.. att stå utanför och kika in genom fönsterna måste se för skoj ut.. barnen kräks, andra mammor är snabt framme m papper och tårkar där det behövs.. således på tuttar och andra ställen. Mammor vaggar sina barn på olika sätt.. en står och vaggar fram och tebaka sidleds, en nästan hoppar på golvet, en annan skakar benet i högvarv... ja det måste se skoj ut, och alla karlar lär ju fundera på vad det är för hönshus! Måste säga att vi är ett riktigt trevligt gäng denna höst.. vi planerar att dra samman en barnvagnsbio =) till vårem då det blivit lite varmare. På Torsdag drar babysimmet igång... jättetrevligt! Kan säga att jag njuter av varje minut jag får ensam med lilleman, dels för att jag vet att det förmodligen är min sista bebis. (inga barn efter 30) och dels för att jag får vara ensam m han, utan hans fartfyllda systrar som ofta tar all tid på dagarna. Tror att han som dom behöver ensam tid m sin mamma, det jag gav flickorna.. tror han får lite trygghet av att känna det och utvald ska alla få känna sig. Tack för barnens 15 timmar /vecka hos dagmamma. Dom behöver det, och jag behöver det, och Hilding får lugn och ro ibland han med. Ja det tror jag på.... Men min högsta dröm är fortfarande att kunna vara hemma medans barnen går småskola. Får la se hur det blir... plugga upp betygen kan jag göra på distans hemmavid.. men vi får se vad tiden utvisar!

1 kommentar:

Ullis sa...

Jag fick mitt första barn efter 30!
Det gick så bra. Gjorde saker innan istället. Det är som det faller sig och hur man vill göra. Huvudsaken var person trivs med sitt beslut. Kram