söndag, augusti 31, 2008

Helgen som gjort sitt.


Helgen har varit full med skojiga saker... Igår var vi bortbjudna på middag och det var riktigt trevligt, alltid skoj att träffa och umgås med folk som har likasinnande barn som vi och är ganska likasinnade till sättet som jag o min man.. då menar jag, lite wild and crayzy..... många säger ju att man får dom barnen man förtjänar och sådanna barn man har kraft att ta hand om. Det var en persom som sa till mig att tittar man på sina barn så ser man oftas sina egna egenskaper som mamma o pappa.... det stämmer inte alltid men på mina barn ser man verkligen en blandning mellan jag o Magnus =) Alttså kort o gott! Full med liv, tjuriga, envisa men väldans kärleksfulla. Vilja och Klara har dessutom fått sin humor av sin far.... en skojig sådan... allt är skoj och man kan skoja om allt o alla. För den varan har jag lite av, jag är mer "rapp" i käften, tycker det är skoj att slänga in kommentarer, specielt om det är en bunt gubbar som diskuterar och tycks veta allt... det är skoj! Kanske därför jag kommer bättre övers med det motsatta könnet i allmänhet (har alltid gjort det) Jag tycker att dom är lättsammare, Oftast sägs vad man tycker sedan äre bra, Oftast står dom för vad dom säger... Mindre snick snack och tissel. Min erfarenhet (inte alla) av kvinnor är att det först sägs en sak till personen i fråga, en sak till sin nära vän om personen i fråga och sedan en tredje sak till alla andra.... Sedan pratar alla om en sak dom vridit och förvrängt till en historia som inte stämmer. Det är min erfarenhet. Därför tycker jag att killar är lättsammare. Aja nog om det, finns skojigare saker att prata om ;)


Återkommer ikväll så ha det bra alla!

1 kommentar:

Andrietta sa...

Du har så rätt! :)