tisdag, juli 22, 2008

Beda och Ilja...


Blev ensam med lilla Beda idag... Storasyster tog på sig arbetskläderna och hakade farbror P o pappa till umeå med lastbilen, när hon skulle bege sig och satt i pappas stora hytt sprang jag ut med en av alla dockor, en boddy och en filt... liggandes i dockvagnens åkpåse... här v nu får din lilla bääs följa med dig till pappas garage, där kan hon hjälpa dig att skruva och städa... se nu till att hon har trevligt och inte smutsar ner sig!!! Vad höll jag på med?! =) Skulle jag bevisa för mig själv att lilla damen i fråga är en liten flicka och inte en liten pojke?! Hon älskar att vara med sin pappa, åka bil, mc, vara i lastbilsgaraget, skruva.. direkt M skruvar hjälper hon pappa glatt - Ilja skruva papa... haha =) Bra att hon har en pappa med tålamod, för hon får alltid vara med, då mitt tålamod tryter tar han över....


Hursomhaver, Jag o Beda har haft en trevlig dag med en massa ätande, sovandes, fixat ett nytt visakort, handlat, på konsum fick jag höra av en dam att jag har en väluppfostrad liten docka... jaha sa jag! Jamen hon hälsar ju så fint på alla sa hon och strök hon på kinden =) Då hon sa det drog jag till med ett leende och tänkte på gårdagen i Åsele, vad säger du S, var dom väluppfostrade igår?! haha! Nja, det vet jag inte... men låt gå.. dom är bara 1 och 2, inte kan man kräva så mycket då... eller?


natt natt!

2 kommentarer:

Fionas Krypin sa...

Du har rätt, det är bara att suga åt sig av berömmen, man kan inte kräva så mycket av så små tjejer. Tur vi har de små liven att förgylla våra liv med!

Fionas Krypin sa...

Ja du ramsan, imorrn smäller det, ska bli så kul att se er i kyrkan som man och hustru. Längtar! Sov gott inatt så ni pallar med morgondagen! Kram på dig!